Jak skutecznie mówić o nauce? Jak budować wizerunek uczelni przez autentyczne i nowoczesne formaty komunikacji? Podczas XXXVII Konferencji „PRom” ogromnym zainteresowaniem cieszył się blok tematyczny: „Case study z uczelni – najlepsze projekty, najlepsze przykłady skutecznej komunikacji akademickiej”.
W ramach tej sesji poznaliśmy inspirujące przykłady z różnych uczelni w Polsce:
- „SWPS Science Share: odważnie, odpowiedzialnie i otwarcie popularyzujemy naukę” – Renata Czeladko, Uniwersytet SWPS
- „Warto wiedzieć, warto posłuchać – podcasty PŁ” – Agnieszka Garcarek-Sikorska, Politechnika Łódzka
- „Filozofia w mediach społecznościowych” – Filip Leszczyński, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Zarówno liczba zgłoszeń, jak i bardzo pozytywny odbiór wystąpień pokazały, że to temat, którego w agendzie konferencji nie może zabraknąć. Dlatego już teraz zapowiadamy, że blok „Case study z uczelni” stanie się stałym punktem programu przyszłych edycji Konferencji.
To przestrzeń, w której uczelnie dzielą się nie tylko sukcesami, ale też konkretnymi narzędziami i strategiami – budując profesjonalne, wartościowe i nowoczesne oblicze komunikacji akademickiej.