Podczas Gali XXXVI Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” ogłosiliśmy laureatów i finalistów Nagród Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” 2024.
Wyboru dokonała kapituła konkursu pod przewodnictwem Ewy Sapeńko – rzeczniczki prasowej Uniwersytetu Zielonogórskiego, w składzie: Katarzyna Aleksy – dyrektor Biura Programów Szkolnictwa Wyższego w FRSE, Małgorzata Feusette-Czyżewska – dyrektor Biura Komunikacji i Promocji NAWA, Piotr Kieraciński – redaktor naczelny „Forum Akademickiego”, Cyprian Maciejewski – prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, dr Andrzej Ostrowski – EY Global Delivery Services, Iwona Ptaszek-Zielińska z Biura Prasowego Uniwersytetu Łódzkiego, laureatka Nagrody Stowarzyszenia PROM w kategorii media relations 2023, Dorota Sawicka – kierowniczka Centrum Popularyzacji Nauki Uniwersytetu w Białymstoku, laureatka Nagrody Stowarzyszenia PROM w kategorii Uczelniane media 2023, dr Bianka Siwińska – prezeska Fundacji Edukacyjnej Perspektywy i Perspektywy Women in Tech, Anna Wawdysz – zastępca dyrektora Wydziału Rozwoju Miasta i Współpracy Międzynarodowej w Urzędzie Miasta Poznania.
Kapituła, oceniając nadesłane projekty, bierze pod uwagę ich innowacyjność i kreatywność na tle standardowych działań uczelni w tym obszarze, zgodność z powszechnie uznawanymi zasadami public relations ze szczególnym uwzględnieniem ich aspektów etycznych, społeczną odpowiedzialność nauki oraz uzyskane korzyści i siłę oddziaływania.
Konkurs spotkał się ze sporym zainteresowaniem – wpłynęło do nas 45 zgłoszeń, w tym w poszczególnych kategoriach:
- kreacja – 18 zgłoszeń,
- popularyzacja nauki – 16 zgłoszeń,
- uczelniane media – 5 zgłoszeń,
- nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka w kategorii nowe media – 5 zgłoszeń,
- media relations – 1 zgłoszenie.
Do kolejnego etapu, oceny przez Kapitułę konkursu, zakwalifikowano łącznie 43 zgłoszenia, w tym w poszczególnych kategoriach:
- kreacja – 17 zgłoszeń
- popularyzacja nauki – 16 zgłoszeń
- uczelniane media – 5 zgłoszeń
- nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka w kategorii nowe media – 4 zgłoszenia
- media relations – 1 zgłoszenie
Laureaci i finaliści Nagród Stowarzyszenia „PRom” 2024
UCZELNIANE MEDIA
Nagroda: Kampania „Różni i Równi/Diverse and Equal” w ramach II etapu kampanii uczelnianej „Kultura Szacunku / Culture of Respect”; Gdański Uniwersytet Medyczny
Wyróżnienie: Portal Informacyjny Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu; Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Finalista: Czasopismo popularnonaukowe „No Limits”; Uniwersytet Śląski w Katowicach
NAGRODA IM. ANDRZEJA SOŁTYSIAKA W KATEGORII NOWE MEDIA
Nagroda: Polilab – kanał na YouTube; Politechnika Wrocławska
Wyróżnienie: Uniwersytet Warszawski; DiversiTY - kampania rekrutacyjna Wydziału Prawa i Administracji UW
Finalista: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu; Diversity at PUEB
POPULARYZACJA NAUKI
Nagroda: XXVI DOLNOŚLĄSKI FESTIWAL NAUKI 2023; Uniwersytet Wrocławski – Biuro Dolnośląskiego Festiwalu Nauki jako jednostka międzyuczelniana + 12 uczelni-organizatorów
Wyróżnienie: Podcast/wideocast „Fizyka bez zamulania”; Politechnika Wrocławska
Finalista: Nocne Spotkania z Nauką; Politechnika Rzeszowska
KREACJA
Nagroda: Fenomeny - cykl filmów; Politechnika Wrocławska
Wyróżnienie: Politechnika Gdańska – piękna, nowoczesna i z charakterem. Filmowy spacer po uczelni. Politechnika Gdańska
Finalista: Światowy Kongres Kopernikański 2023 Toruń-Kraków-Olsztyn: wspólna promocja dziedzictwa Mikołaja Kopernika; Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
NAGRODA SPECJALNA
Czasopismo popularnonaukowe „No Limits”; Uniwersytet Śląski w Katowicach
Decyzją kapituły nagroda w kategorii media relations nie została w tym roku przyznana.