„Siła public relations w działalności Sojuszy EUI”
Konferencja
Otwierając wydarzenie, dyrektor Katarzyna Aleksy powiedziała, że „Sojusze europejskie to globalny świat akademicki, gdzie ścierają się poglądy i temu też służy II. Konferencja Uniwersytetów Europejskich”.
„Za ogromny sukces trzeba uznać, że aż 32 polskie uczelnie wchodzą w skład europejskich sojuszy. Synergia naszych wysiłków pokazała, że to właściwa droga unowocześniania europejskiej nauki” – podkreślał w swoim wystąpieniu podsekretarz stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego dr hab. Andrzej Szeptycki, prof. UW.
Wykład otwierający pt. „Universities without borders: the transformative power of European University Alliances as a new form of internationalization” wygłosiła prof. Dorothy Kelly, Uniwersytet w Granadzie.
„Siła public relations w działalności Sojuszy EUI”
Panel dyskusyjny pt. „Siła public relations w działalności Sojuszy EUI” moderowała Anna Kiryjow-Radzka, prezeska Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, specjalista PR w SGGW, koordynatorka WP9 Dissemination and Communication, która do dyskusji zaprosiła ekspertki: Renatę Czeladko, dyrektorkę Centrum Prasowego i Komunikacji z Otoczeniem, rzeczniczkę prasową Uniwersytetu SWPS; Annę Kuczborską, specjalistkę w Dziale Promocji i Komunikacji, Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu; Martę Malepszak, kierownik Działu ds. Uniwersytetu Europejskiego Politechniki Poznańskiej; Annę Żmudę-Muszyńską, rzeczniczkę prasową Centrum Komunikacji i Marketingu Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie.
Celem panelu było omówienie roli i znaczenia działań public relations w budowaniu wizerunku i zwiększaniu wpływu Sojuszy Uniwersytetów Europejskich. Panelistki dzieliły się ze zgromadzonymi swoimi refleksjami oraz doświadczeniami w zakresie wpływu działań PR na rozpoznawalność i reputację Sojuszy, roli PR w kreowaniu wizerunku Sojuszy EUI jako promotorów wartości europejskich oraz roli PR jako motoru internacjonalizacji. Dyskusja dotyczyła także wyzwań komunikacyjnych. Ekspertki odpowiadały m.in. na pytania dotyczące sposobów budowania i promowania wspólnej tożsamość Sojuszów przy jednoczesnym poszanowaniu indywidualnych tożsamości poszczególnych uniwersytetów. Na zakończenie podzieliły się największymi wyzwaniami w dostosowywaniu strategii PR do różnorodnych warunków – barier językowych, kulturowych i różnic w stylach komunikacji między członkami Sojuszu.
II Konferencja Uniwersytetów Europejskiej – oczekiwania i wyzwania
Konferencja pokazała doskonale, że tematyka Uniwersytetów Europejskich jest ważną perspektywą, która jest dla uczelni zarówno źródłem międzynarodowego prestiżu, jak i wielkich wyzwań. Dzięki dyskusjom panelowym uczestnicy wydarzenia poznali najbardziej aktualne działania realizowane przez uczelnie na wszystkich poziomach – zarówno strategicznym, jak i operacyjnym.
Konferencja odbyła się 4 i 5 września 2024 r. w Krakowie.
Partnerzy wydarzenia
Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”