Ogłosiliśmy zwycięzców tegorocznej edycji Konkursu Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich PRom! Nagrody zostały wręczone podczas uroczystej gali w trakcie XXXVII konferencji, której współorganizatorem jest Uniwersytet Łodzki. Nagrodzono najlepsze projekty komunikacyjne, informacyjne i promocyjne prowadzone przez polskie uczelnie.

 

 

Konkurs spotkał się ze sporym zainteresowaniem – wpłynęły do nas 54 zgłoszenia:

  • media relations – 2 zgłoszenia
  • uczelniane media – 10 zgłoszeń
  • nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka w kategorii nowe media – 5 zgłoszeń
  • popularyzacja nauki – 21 zgłoszeń
  • kreacja – 16 zgłoszeń

 

LAUREATKI / LAUREACI

 

 
KATEGORIA: MEDIA RELATIONS

Decyzją kapituły nagroda główna w tej kategorii nie została przyznana.

WYRÓŻNIENIE

Uczelnia: Uniwersytet Gdański

Projekt: Działania Akademickiego Centrum Wsparcia Psychologicznego Uniwersytetu Gdańskiego

Centrum nie tylko pomaga ludziom radzić sobie z niełatwymi sytuacjami, ale od chwili swego powstania pełni też inną rolę. Aktywnie wspiera debatę publiczną, dzieląc się wiedzą i ekspertyzą w mediach. „Od początku chcieliśmy, by był to swego rodzaju think tank w obszarze zdrowia psychicznego. To się udało. A kluczem do sukcesu jest stała współpraca z mediami.”

 

KATEGORIA: MEDIA UCZELNIANE 

NAGRODA 

Uczelnia: Politechnika Śląska

Projekt: Podcast "Pogadajmy o nauce"

Podcast realizowany jest przez Centrum Promocji i Komunikacji Politechniki Śląskiej od lutego 2023 roku. Do końca 2024 roku dotarł do ponad 22 tysięcy odbiorców za pomocą kanałów streamingowych, m.in. Spotify, Apple Podcasts, Amazon Music i Transistor.fm.

Celem podcastów jest przekonanie społeczności akademickiej i słuchaczy niezwiązanych z Politechniką Śląską, że nauka ma wpływ na ich codzienne życie. Dlatego tematami rozmów są aktualne problemy, np. transformacja energetyczna, zmiany klimatyczne, wpływ sztucznej inteligencji na nasze codzienne życie i edukacja w zakresie cyberbezpieczeństwa.

WYRÓŻNIENIE

Uczelnia: Politechnika Łódzka

Projekt: Nowa strona www rekrutacji na PŁ

Politechnika Łódzka uruchomiła stronę www.rekrutacja.p.lodz.pl w nowej odsłonie. Witryna została zaprojektowana we współpracy z uczniami szkół średnich, aby spełnić oczekiwania przyszłych studentów i ułatwić im dostęp do kluczowych informacji związanych z procesem rekrutacji.

Intuicyjny interfejs i nowoczesny design, praktyczne kryteria wyszukiwania kierunków, zakładka ulubione, kalkulator punktów, FAQ i newsletter, opinie użytkowników oraz zakładka „Co dalej” znacznie ułatwiają kandydatom wyszukiwanie praktycznych informacji dotyczących rekrutacji.

Uczelnia planuje uruchomienie psychotestu, który pomoże dobrać kierunek studiów do zainteresowań kandydata, wprowadzenie wyszukiwania po tabach oraz stworzenie obszernej porównywarki kierunków.

 
KATEGORIA: NOWE MEDIA - Nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka 

NAGRODA

Uczelnia: Uniwersytet SWPS, Warszawa

Projekt: Kampania "Przerwij krąg przemocy"

To przykład współpracy uczelni z biznesem na rzecz otoczenia społecznego. Efektem jest wdrożenie systemu zwalczania przemocy rówieśniczej w 100 szkołach ponadpodstawowych z całej Polski. W konkursie towarzyszącym kampanii wzięło udział 310 szkół o łącznej liczbie 140 829 uczniów. Zasięg komunikacyjny kampanii w social mediach wyniósł blisko 5,3 mln wyświetleń. Głównym tematem narracji jest tzw. „krąg przemocy”, a kanałem komunikacji są media społecznościowe (Tik Tok, FB, LI, YT). Komunikacja miała wywołać żywą dyskusję na temat przemocy w szkole.

Cele projektu:

Edukacja - zwiększenie świadomości problemu przemocy w szkołach i mechanizmów jego działania,

Prewencja - wprowadzenie procedur przeciwdziałania przemocy,

Interwencja -  Pomoc uczniom dotkniętym przemocą.

WYRÓŻNIENIE 

Uczelnia: Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa

Projekt: Wiemy, że jesteś kimś

Celem kampanii było zachęcenie jak największej liczby kandydatów do podjęcia studiów I stopnia. Grupą docelową była generacja „Z”, młodzi, zalęknieni, potrzebujący atencji i zaopiekowania, którzy mają słabo wykształcone kompetencje miękkie. UKSW jest uczelnią, która traktuje wszystkich studentów indywidualnie, szanuje ich odbrębność, dostrzega wyjątkowość - uczelni przyjazna generacji „Z”.

Kampania realizowana na platformie Meta, a posty odnosiły się do każdego kierunku (w sumie 45) i były pogrupowane w karuzele. Każda karuzela reprezentowała jeden wydział (w sumie 12). Posty były też publikowane organicznie na SoMe wydziałów.

Efekty kampanii to: 16478 zgłoszeń, 4492 przyjętych na studia. Zasięgi na FB +120,1%, Odwiedziny na FB +191,1%, Interakcje z zawartością +67,3%. Zasięgi na IG +358,8%, Wizyty na profilu IG +116,5%, Interakcje z zawartością +100%.

 
KATEGORIA: POPULARYZACJA NAUKI

NAGRODA 

Uczelnia: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Poznań

Projekt: Fantastyczny UAM

Jest to inicjatywa mająca na celu promocję nauki i naukowców z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (UAM) przez szeroko rozumianą kulturę fantastyki. Dwaj pracownicy UAM Mateusz Frankiewicz i Jakub Wojtczak połączyli miłość studentów i wykładowców do gier fabularnych i literatury fantastycznej w jedną spójną koncepcję. Wychodząc z założenia, że fascynacja fantastyką nierzadko łączy się z zainteresowaniem nauką, uznali, że warto pokazywać działalność UAM w miejscach, gdzie gromadzi się największa liczba potencjalnie zainteresowanych osób, czyli zastosować marketing celowany na festiwalach i konwentach fantastyki. Fantastyczny UAM promował naukę już podczas dwóch edycji jednego z największych festiwali fantastyki w Polsce - Pyrkonu (2023, 2024) i łódzkiego festiwalu fantastyki Kapitularz (2024). Był obecny również na Euroconie - najważniejszym europejskim konwencie miłośników literatury, filmu i gier fantasty (Rotterdam 2024).

WYRÓŻNIENIE 

Uczelnia: Uniwersytet SWPS, Warszawa

Projekt: SWPS Science Share: odważnie, odpowiedzialnie i otwarcie popularyzujemy naukę

Misją uczelni jest dzielenie się wiedzą, odważne przedstawianie wyników badań w naukach społecznych i humanistycznych, a celem projektu jest dotarcie z głosem nauki do szerokiego grona odbiorców i pokazywanie, że dzięki nauce możemy lepiej rozumieć świat. Dlatego powstał unikatowy system, który pozwala nam szeroko popularyzować wyniki najwyższej jakości badań naukowych.

Jest nim portal SWPS Science Share (https://share.swps.edu.pl/home) - otwarte repozytorium, w którym naukowcy zamieszczają publikacje ukazujące się w czasopismach naukowych. Ich lista jest źródłem informacji dla osób zajmujących się komunikacją nauki do otoczenia - Centrum Prasowego i Komunikacji z Otoczeniem oraz Działu Marketingu. Te osoby wraz z konsultantami danej dziedziny nauki oceniają potencjał popularyzatorski publikacji.

 
KATEGORIA: KREACJA 

NAGRODA 

Uczelnia: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin

Projekt: Międzynarodowy Kongres Marii Curie-Skłodowskiej „Innowacja jest kobietą. Nauka – Biznes – Edukacja"

Kongres ten to jedno z najważniejszych wydarzeń obchodów jubileuszu 80-lecia Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, jedynego uniwersytetu w Polsce i nielicznego w Europie, którego patronką jest kobieta. Postać noblistki i jej umiłowanie nauki, odwaga w dążeniu do celu oraz przełomowe odkrycia były inspiracją przy tworzeniu i realizacji tego wydarzenia. Pokazano, że Maria Curie-Skłodowska może być symbolem aspiracji kobiet w Polsce i na świecie do zdobywania wiedzy i podejmowania odważnych inicjatyw.

Program opierał się na trzech ścieżkach: naukowej, biznesowej i edukacyjnej, a w centrum zainteresowania była innowacyjność kobiet. W międzynarodowym gronie ekspertek i ekspertów dyskutowano o konotacjach płynących z hasła „Innowacja jest kobietą”.

WYRÓŻNIENIE 

Uczelnia: Politechnika Łódzka

Projekt: Rhytm of Success

Kampania rekrutacyjna Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej (IFE) promująca studia techniczne I i II stopnia z wykładowym językiem angielskim, która nie jest nudnym folderem informacyjnym, ale muzyczną petardą! Zamiast zwykłych reklam uczelnia wypuszcza serię krótkich dynamicznych teledysków, pełnych energii i klimatu, który trafia prosto w serca młodych ludzi, zwiększając liczbę kandydatów na promowane kierunki. W rockowej nucie studenci pokazują energetyczne życie na uczelni od sal wykładowych po akademicki backstage. W tej wersji studia to prawdziwa scena, na której każdy gra swoją rolę. Te filmy, to nie tylko promocja, ale zaproszenie do świata, w którym wiedza i pasja łączą się w najlepszym stylu.

 

NAGRODA SPECJALNA

Uczelnia: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Projekt: Celuj w UMK. Box celów edukacyjnych

Projekt realizowany przez Dział Promocji i Komunikacji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu we współpracy z Biurem Karier UMK. Skupia się na dotarciu do influencerów – nauczycieli i doradców zawodowych, które mają realny wpływ na decyzje młodych ludzi. Box celów edukacyjnych to pakiet materiałów dla wychowawcy klasy maturalnej lub szkolnego doradcy zawodowego do przeprowadzenia ciekawej lekcji wychowawczej związanej z wyborem ścieżki edukacyjnej przez tegorocznych maturzystów.

Zajęcia te mają na celu m.in. integrację uczniów i wzajemne wspieranie się w wyborze kierunku studiów, uświadomienie uczniom znaczenia tego wyboru według typu osobowości i zainteresowań, przedstawienie różnych czynników, które warto wziąć pod uwagę przy wyborze kierunku studiów, zainspirowanie uczniów do samodzielnego poszukiwania informacji i refleksji na temat własnych zainteresowań i predyspozycji, zachęcenie do poszukiwania pogłębionych informacji o studiach, np. planów studiów i uprawnień, jakie można uzyskać.

 

WYRÓŻNIENIE SPECJALNE KAPITUŁY 

Kapituły zdecydowała o przyznaniu specjalnego wyróżnienia za walkę z dezinformacją.

Uczelnia: Uniwersytet Łódzki

Projekt: Podcast Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego: "Lachowski i Piątkowski o prawie międzynarodowym"

Celem projektu jest popularyzacja nauki prawa międzynarodowego i stosunków międzynarodowych poprzez przybliżenie funkcjonowania najważniejszych instytucji międzynarodowych, np. Międzynarodowego Trybunału Sprawiedliwości czy Międzynarodowego Trybunału Karnego. Stanowi również komentarz do bieżących wydarzeń na arenie międzynarodowym o istotnym znaczeniu dla Polski czy regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

Publikowane odcinki przyczyniły się w znacznym stopniu do zapraszania autorów projektu przez media tradycyjne (np. TVP, TVN, Polsat, Radio Tok FM, Polskie Radio itd.) oraz kanały mediów społecznościowych (np. podcast „Podróż bez paszportu”) do komentowania bieżących wydarzeń ważnych dla Polski, regionu i świata, co w zasadniczy sposób zwiększyło obecność pracowników naukowo-dydaktycznych Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego w publicznym dyskursie odnoszącym się do materii prawa i stosunków międzynarodowych.

Celem Konkursu jest wspieranie i nagradzanie najlepszych, twórczych i efektywnych działań w obszarze komunikacji, praktyki i działań́ promocyjnych w sektorze polskiego szkolnictwa wyższego.

Oceny projektów dokonała kapituła konkursu w składzie:

Małgorzata Feusette-Czyżewska – dyrektorka Biura Komunikacji i Promocji, Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej,

Agnieszka Pietrzak-Kirkiewicz – dyrektorka Biura Promocji i Komunikacji, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji,

Ewa Kiszka – kierowniczka Biura ds. Umiędzynarodowienia Uczelni, Gdański Uniwersytet Medyczny, laureatka Nagrody Stowarzyszenia „Prom” 2024 w kategorii media uczelniane, przewodnicząca Kapituły,

Lucyna Róg-Wolska  Dział Informacji i Promocji, Politechnika Wrocławska, laureatka Nagrody Stowarzyszenia „Prom” 2024 w kategoriach nowe media i kreacja,

Bogumiła Okręglicka – kierowniczka Biura Dolnośląskiego Festiwalu Nauki, laureatka Nagrody Stowarzyszenia „Prom” 2024 w kategorii popularyzacja nauki,

dr Agnieszka Sikora – redaktor naczelna czasopisma „No Limits”, Uniwersytet Śląski w Katowicach, laureatka Nagrody Specjalnej Stowarzyszenia „Prom” 2024,

Marcin Witkowski Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Centra Innowacji Erasmus+ InnHUB, członek honorowy „Prom”,

dr Beata Czechowska-Derkacz – specjalistka PR ds. popularyzacji badań naukowych, Uniwersytet Gdański,

dr hab. Krzysztof Pabis, prof. UŁ – prorektor ds. popularyzacji nauki i kształcenia Uniwersytetu Łódzkiego,

Iwona Ptaszek-Zielińska – rzeczniczka prasowa Uniwersytetu Łódzkiego,

dr Bianka Siwińska – prezeska Fundacji Edukacyjnej PERSPEKTYWY,

Renata Poreda – rzeczniczka prasowa ASTOR/FAIRP,

Emilia Hahn – PR Hub Sp. z o.o., Polskie Stowarzyszenie Public Relations.

Sekretarzem Konkursu jest Magdalena Szwajda, kierowniczka Sekcji Promocyjnej Działu Promocji i Komunikacji, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.

 

Laureaci nagród stowarzyszenia w roku 2025

Ogłosiliśmy zwycięzców tegorocznej edycji Konkursu Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich PRom! Nagrody zostały wręczone podczas uroczystej gali w trakcie XXXVII konferencji, której...

Read More ...

Dostępna nauka – wspólna misja instytucji, uczelni i mediów

Panel otwarcia XXXVII Konferencji Stowarzyszenia „PRom” Jak sprawić, by nauka była dostępna dla wszystkich? Jakie działania podejmują instytucje, uczelnie i media, aby popularyzować badania i wyniki...

Read More ...

Poznajcie skład Kapituły Konkursu Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”

SKŁAD KAPITUŁY KONKURSU Szanowni Państwo, Kochane PRomowiczki, Kochani PRomowicze!Z ogromną radością przedstawiamy ekspertki i ekspertów, którzy w tym roku będą oceniaćzgłoszenia do Konkursu...

Read More ...

Save the date. 6-8 kwietnia 2025 r. Uniwersytet Łódzki. XXXVII Konferencja Stowarzyszenia "PRom"

Już teraz zapraszamy na coroczną konferencję Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, która odbędzie się w dniach 6-8 kwietnia 2025 roku w Łodzi. W programie: Inspirujące prelekcje...

Read More ...

Spotkanie Zespołu Ekspertów ds. Umiędzynarodowienia Szkolnictwa Wyższego

Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” współtworzy strategię umiędzynarodowienia polskiego szkolnictwa wyższego i nauki. W siedzibie Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA)...

Read More ...

Science made in Poland - o co tak naprawdę walczymy w promocji zagranicznej?

Stowarzyszenie „PRom” na II Kongresie Umiędzynarodowienia   Warszawa stała się centrum międzynarodowej debaty naukowej. Głównym tematem II Kongresu Umiędzynarodowienia była przyszłość polskiej nauki....

Read More ...

Konferencja „Uniwersytety Europejskie – Sojusze przyszłości”

„Siła public relations w działalności Sojuszy EUI”    Konferencja  Otwierając wydarzenie, dyrektor Katarzyna Aleksy powiedziała, że „Sojusze europejskie to globalny świat akademicki, gdzie ścierają się poglądy...

Read More ...

Nagrody Stowarzyszenia PRom rozdane!

Podczas Gali XXXVI Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” ogłosiliśmy laureatów i finalistów Nagród Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” 2024. Wyboru...

Read More ...

Nagroda Specjalna - opis projektu

  Czasopismo popularnonaukowe „No Limits”Uniwersytet Śląski w KatowicachZespół w składzie: Agnieszka Sikora – lider projektu, Tomasz Płosa, Adam Bała, Weronika Cygan, dr Małgorzata Kłoskowicz, Olimpia...

Read More ...

KREACJA - opisy projektów

Nagroda Fenomeny - cykl filmówPolitechnika WrocławskaZespół w składzie: Katarzyna Kroczak-Knapik, Lucyna Róg-Wolska – liderki projektu Cykl trzech półgodzinnych filmów, które uświadamiają znaczenie badań...

Read More ...

POPULARYZACJA NAUKI - opisy projektów

Nagroda XXVI DOLNOŚLĄSKI FESTIWAL NAUKI 2023Uniwersytet Wrocławski – Biuro Dolnośląskiego Festiwalu Nauki jako jednostka międzyuczelniana + 12 uczelni-organizatorów Zespół w składzie: dr hab. inż....

Read More ...

NOWE MEDIA - opisy projektów

Nagroda Polilab – kanał na YouTubePolitechnika WrocławskaZespół w składzie: Iwona Szajner – liderka projektu, Lucyna Róg-Wolska Polilab to kanał na YouTube dla młodzieży ze szkół średnich....

Read More ...

UCZELNIANE MEDIA - opisy projektów

  Nagroda Kampania „Różni i Równi/Diverse and Equal” w ramach II etapu kampanii uczelnianej „Kultura Szacunku / Culture of Respect”Gdański Uniwersytet MedycznyZespół w składzie: Małgorzata...

Read More ...

EDUinspiracje Media 2024

Jeśli masz świetny warsztat dziennikarski, potrafisz przekazać najważniejsze wartości informacyjne, wykazujesz się kreatywnością oraz indywidualnym stylem, zapraszamy do konkursu EDUinspracje Media...

Read More ...

Stowarzyszenie „PRom” podczas II Forum Administracji Akademickiej

Zapraszamy do udziału w II Forum Administracji Akademickiej – 27-28 maja 2024. na SGH Program całego wydarzenia dostępny jest na stronie. Skuteczna komunikacja – warsztat PRom (Aula Główna, piętro...

Read More ...

PRom dla Kajowej Strategii Umiędzynarodowienia

  Szanowni Państwo, Członkinie i Członkowie Stowarzyszenia „PRom”, Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej (NAWA) serdecznie zaprasza wszystkich PRomowiczów do wspólnej refleksji nad kierunkami...

Read More ...

Nagrody Stowarzyszenia - otwieramy nabór do konkursu

Zapraszamy do udziału w tegorocznej edycji Konkursu Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, w którym nagradzamy działania komunikacyjne, informacyjne i promocyjne prowadzone...

Read More ...

Zapraszamy na XXXVI Konferencję Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”

która odbędzie się w dniach 2-5 czerwca 2024 r. na Politechnice Śląskiej. Nasza coroczna konferencja to nie tylko platforma do wymiany doświadczeń i wiedzy, ale także doskonała okazja do budowania...

Read More ...

Panel ekspercki Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” na Konferencji „Studenci zagraniczni w Polsce 2024”

  Przekonaj mnie – dlaczego Polska? Jak prowadzić komunikację, aby kandydaci z całego świata zwrócili uwagę na ofertę uczelni naszego kraju?   Zrozumienie indywidualnych potrzeb i sytuacji cudzoziemców oraz...

Read More ...

Wspomnienie o Wojtku Sokolnickim

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Wojciecha Sokolnickiego, wieloletniego kierownika Biura Promocji oraz rzecznika prasowego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Wojtek zmarł...

Read More ...

Otwarte spotkanie dla specjalistów zajmujących się komunikacją w HE

W piątek 24 listopada, w godzinach 11.00-12.00, nasz siostrzane stowarzyszenie Euprio zaprasza wszystkie osoby odpowiedzialne za komunikację w europejskim systemie szkolnictwie wyższego do wzięcia...

Read More ...

IX Konferencja Liderzy Zarządzania Uczelnią LUMEN

Już niemal dekadę, Konferencja LUMEN stanowi centralne miejsce debaty o najlepszych praktykach w zarządzaniu polskim szkolnictwem wyższym. Po okresie pandemii i transmisji Konferencji w Internecie,...

Read More ...

PRom dla PRom

8 listopada 2023, godz. 19:00 kolejne spotkanie PRom dla PRom, serdecznie zachęcamy do udziału! Porozmawiamy m.in. o: tym kto jest nowy w naszym Stowarzyszeniu  nowych członkach wspierających wynikach...

Read More ...

Budujemy wielopoziomowe relacje, wymieniamy się wiedzą

Spotkanie on-line PRom, IROs i SFD odbyło się 8 września 2023 r. – spotkanie trójstronne naszych organizacji było okazją do tego, aby się wzajemnie poznać, przedstawić nasze cele i działania oraz...

Read More ...

Wspólnie o wyzwaniach

  Serdecznie zapraszamy na spotkanie on-line PRom, IROs i SFD – 8 września 2023 r. w godzinach 13:00-15:00 – spotkanie trójstronne naszych organizacji będzie okazją do tego, aby się wzajemnie poznać,...

Read More ...

Stowarzyszenie „PRom” i NAWA – kolejny krok we współpracy na rzecz umiędzynarodowiania polskich uczelni

  Współpraca między Narodową Agencją Wymiany Akademickiej (NAWA) a Stowarzyszeniem PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” rozwija się i przynosi kolejne korzyści dla edukacji wyższej w Polsce. NAWA...

Read More ...

„PRom”, IROs Forum i Stowarzyszenie Forum Dziekanatów – oficjalny start współpracy

  Współpraca trójstronna stwarza wiele szans i możliwości. Szefowe trzech kluczowych organizacji spotkały się w SGGW, aby rozmawiać o przyszłości branży. Spotkanie Kto? Dr hab. Katarzyna...

Read More ...

Zapraszamy na EUPRIO – 27-30 sierpnia | Wiedeń

  Na konferencji EUPRIO poznasz aktualne trendy i najlepsze praktyki międzynarodowe. Eksperci z całej Europy będą dyskutować o wyzwaniach stojących przed uniwersyteckimi biurami komunikacji w czasach...

Read More ...

Prezeska „PRom” w Kapitule Konkursu PR Wings

  Konkurs PR Wings wyłania i nagradza najbardziej efektywne, kreatywne i innowacyjne projekty z zakresu szeroko rozumianej komunikacji i public relations. Promuje profesjonalne i etyczne praktyki w tym...

Read More ...

„Przyszłość rekrutacji. Miasto. Region. Świat.” – XXXV Konferencja „PRom”

  Fascynujące warsztaty i dyskusje na konferencji były doskonałą okazją do rozwoju zawodowego i poszerzenia wiedzy blisko 100 osób związanych zawodowo z komunikowaniem i promowaniem polskich uczelni....

Read More ...

Najlepsze projekty PR i promocyjne w Polsce nagrodzone!

Znamy zwycięzców Nagród Stowarzyszenia „PRom” Media Relations Śniadania Prasowe Uniwersytetu Łódzkiego Uniwersytet Łódzki Zespół w składzie: Marcin Kowalczyk, Iwona Ptaszek-Zielińska Śniadania...

Read More ...

Nagrody Stowarzyszenia PRom – zakończenie weryfikacji formalnej

  Zakończono weryfikację formalną wszystkich zgłoszeń do konkursie Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”. W trakcie weryfikacji weryfikowana była zgodność projektów z wymogami...

Read More ...

100 zgłoszeń w konkursie Nagrody Stowarzyszenia PRom!

14 kwietnia 2023 r.  zakończyliśmy nabór zgłoszeń w konkursie Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”. Konkurs spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem – wpłynęło do nas 100...

Read More ...

Czerwcowa konferencja - zapisy ruszyły!

  „Przyszłość rekrutacji. Miasto. Region. Świat.” – zapraszamy na współorganizowaną przez Uniwersytet Zielonogórski i Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” konferencję, która odbędzie się w dniach...

Read More ...

Kapituła Nagród Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”

Z dumą przedstawiamy 12-osobą Kapitułę, która będzie oceniała projekty zgłoszone w tegorocznej edycji konkursu Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, w którym nagradzamy...

Read More ...

Kawa z IROs – o komunikacji i promocji nauki i edukacji w globalnej rzeczywistości

  Stowarzyszenie „PRom” i IROS Forum zacieśniają współpracę!   Pierwsza w nowej kadencji „Kawa z IROs” była okazją do spotkania dwóch siostrzanych i komplementarnych organizacji, które współpraca daje efekt...

Read More ...

Perspektywy Women in Tech Summit 2023

  Fundacja Edukacyjna Perspektywy, nasz wieloletni partner, organizuje piątą już edycję największej w Europie i Azji konferencji dla kobiet w nowych technologiach Perspektywy Women in Tech Summit 2023, Wydarzeniu...

Read More ...

Nagrody Stowarzyszenia PRom wracają! Ogłaszamy konkurs.

  Zapraszamy do udziału w tegorocznej edycji konkursu Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, w którym nagradzamy działania komunikacyjne, informacyjne i promocyjne prowadzone przez i...

Read More ...

O wyzwaniach internacjonalizacji podczas konferencji „Studenci zagraniczni w Polsce”

Cykliczna Konferencja „Studenci zagraniczni w Polsce” to najważniejsze i największe wydarzenie dla osób zajmujących się internacjonalizacją nauki i szkolnictwa wyższego, które zgromadziło ponad 200...

Read More ...

Już dziś zapraszamy na naszą czerwcową konferencję!

  „Przyszłość rekrutacji. Miasto. Region. Świat.” - zapraszamy na współorganizowaną przez Uniwersytet Zielonogórski i Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” konferencję, która odbędzie się w dniach...

Read More ...

Kongres Nauka i Media 2022

    Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” wspiera budowanie mostów między nauką a mediami. Stowarzyszenie „PRom” patronowało projektom Stowarzyszenia Rzecznicy Nauki - „Szkolenia...

Read More ...

III edycja Konferencji Etyka PR

  Tematem przewodnim III Konferencji Etyka PR jest odpowiedzialna komunikacja z otoczeniem w rzeczywistości rewolucji cyfrowej. Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” patronowało...

Read More ...

Polskie szkolnictwo wyższe – uczelnie otwarte na świat

  15 lat IROs Forum to ważne wydarzenie, które pokazało, jak istotne w dzisiejszym świecie jest globalne podejście do komunikowania uczelni – uczelni otwartych na świat. W panelu dyskusyjnym „Trendy i...

Read More ...

15-lecie IROs FORUM

  Konferencja z okazji 15-lecia działalności sieci IROs Forum w dniach 18-19 października 2022 r. w Krakowie. Obchody jubileuszu odbędą się w murach Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica...

Read More ...

Projekt Stowarzyszenie Rzecznicy Nauki - Skills Above Borders

  Stowarzyszenie Rzecznicy Nauki zapewnia ukraińskim studentom i młodym naukowcom integrację z polskim środowiskiem akademickim oraz dostarcza kompetencje z zakresu „Zawodów Przyszłości” - zarówno kompetencji...

Read More ...

NAWA zaprasza na konferencję - 20.10. 2022, Kraków

20 października 2022, w Krakowie (Aula Wydziału Inżynierii Materiałowej i Ceramiki AGH) odbędzie się organizowana przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej konferencja: „Welcome to Poland –...

Read More ...

Jak prowadzimy działania w obszarze komunikacji - perspektywa międzynarodowa

Prof. Dr. Mike S. Schäfer z Uniwersytetu w Zurychu prowadzi badanie, którego celem jest zbadanie praktyk, wyzwań i rozwoju w zakresie komunikacji instytucji szkolnictwa wyższego. Zachęcamy do...

Read More ...

Anna Rolczak w komitecie sterującym EUPRIO

  Anna Rolczak, członkini Zarządu Stowarzyszenia „PRom”, kierująca Centrum Promocji Uniwersytetu Łódzkiego została wybrana do komitetu sterującego EUPRIO (European Association of Communication...

Read More ...

Szkolimy się!

  Za nami XXXIV Konferencja Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” pt. „Jedyna stała to zmiana. Jak realizować długofalowe cele w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości?” PRom to...

Read More ...

Wybraliśmy zarząd na kadencję 2022 - 2025

  Here we go again! w trakcie konferencji w Toruniu odbyło się Walne Zgromadzenie, podczas którego przeprowadziliśmy wybory do władz Stowarzyszenia. Zarząd pełniący swoje obowiązki 2018 - 2022 otrzymał...

Read More ...

Manifest Popularyzatora Nauki - już gotowy.

  Manifest Popularyzatora Nauki określa takie kwestie, jak, m.in. to kim w Polsce jest popularyzator nauki, jakie kompetencje powinien posiadać, jakie wyzwania stoją przed popularyzatorami. Dokument wypracowali...

Read More ...

Jak realizować długofalowe cele w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości - zapraszany na konferencję!

  Zapraszamy na XXXIV Konferencję Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, pt.    „Jedyna stała to zmiana. Jak realizować długofalowe cele w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości?”,   która...

Read More ...

Digital PR robi efekt WOW, czyli jak social media uczelni tworzą jej markę

  31 marca, podczas Konferencji „Studenci Zagraniczni w Polsce 2022” sesję Stowarzyszenia PR i Promocji Polskich Uczelni „PRom” poprowadzi prezeska – Anna Kiryjow-Radzka. Do dyskusji zostali zaproszeni...

Read More ...

Uczelnie solidarne z Narodem Ukrainy

  W obliczu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę polskie uczelnie solidaryzują się z Ukrainą i reagują nie tylko na poziomie słów wsparcia dla naszych Przyjaciół wyrażonych w apelach i...

Read More ...

Kongres Nauka i Media 2022 - zaproszenie do udziału

  3 marca 2022 w Centrum Konferencyjnym Centrum Nauki Kopernik Stowarzyszenie Rzecznicy Nauki organizuje Kongres Nauka i Media 2022 - pomóż współtworzyć Manifest Popularyzatora Nauki!Zgłoszenia...

Read More ...

Akcja: covidchallenge

  Centrum Informacji Kryzysowej Centrum Badań Kosmicznych PAN wraz z firmą Planet Partners organizują akcję, której celem jest rozwiązanie problemów potrzeb służby zdrowia niezbędnych do zatrzymania epidemii...

Read More ...

Akademia Internacjonalizacji - szkolenia

  Akadamia Internacjonalizacji  zaprasza na kolejne szkolenia, tym razem online:2 kwietnia 2020 r. Różnice i komunikacja międzykulturowa - Szkolenie adresowane jest do osób, które w swojej pracy...

Read More ...

Znamy najlepszych popularyzatorów nauki 2019

  Od kilkunastu lat serwis PAP Nauka w Polsce oraz Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego organizują konkurs Popularyzator Nauki. W konkursie nagradzane są osoby, zespoły i instytucje, które nie...

Read More ...

Trudny student zagraniczny - różnice i komunikacja międzykulturowa

  Zapraszamy na kolejne z cyklu szkoleń organizowanych przez  Akademia Internacjonalizacji. Celem szkolenia jest nabycie podstawowych umiejętności pozwalających niwelować bariery komunikacyjne wynikające z...

Read More ...

MASTER OF MARKETING AND RECRUTIMENT - SZKOLENIE

Dlaczego warto wysyłać newsletter do kandydatów na studia? Co to jest mystery shopping i jak wypadają w tej kwestii polskie uczelnie? Jak social media wpływają na rekrutację zagraniczną?Na te i inne...

Read More ...

GWIAZDY UMIĘDZYNARODOWIENIA 2020 PRZYZNANE!

Już po raz trzeci zostały wręczone Nagrody Środowiskowe - Gwiazdy Umiędzynarodowienia. Nagrody przyznawane są osobom wybitnie zasłużonym w badaniach nad internacjonalizacją, w zarządzaniu procesem...

Read More ...

58 UCZELNI PODPISAŁO 17 WRZEŚNIA 2019 W KRAKOWIE DEKLARACJĘ SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI UCZELNI

Przedstawiciele uczelni zobowiązali się do upowszechniania wartości akademickich oraz popularyzowania nauki wśród społeczeństwa - podsumował minister nauki Jarosław Gowin.Na Kongresie organizowanym...

Read More ...

KONGRES SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI NAUKI 17 WRZEŚNIA 2019 R.

 Zapraszamy do udziału w Kongresie Społecznej Odpowiedzialności Nauki – Nauka dla Ciebie, który odbędzie się 16 i 17 września 2019 r. w Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego w...

Read More ...

OBRAZ. WIZERUNEK. MARKETING

Podczas otwierającego konferencję panelu eksperckiego moderowanego przez dr hab. Agnieszkę Kampkę – sekretarz PTR – zaproszone panelistki dyskutowały o najbardziej aktualnych trendach w komunikacji...

Read More ...

16.05.2019 - UCZELNIA NA MIARĘ POTRZEB

Kryzys w szkolnictwie wyższym, m.in. niż demograficzny oraz rosnące wymagania rynkowe stawiają władze uczelni przed ważnymi wyzwaniami. Uczelnia musi konkurować i nadążać za zmianami i potrzebami rynku -...

Read More ...

HOW TO ATTRACT AMERICAN STUDENTS TO POLISH UNIVERSITIES?

Zapraszamy na kolejną konferencję z cyklu Direct to internationalization pt. How to attract American students to Polish universities? Konferencja jest organizowana przez NAWA oraz Polsko-Amerykańską...

Read More ...

OSTATNIE WOLNE MIEJSCA - AKADEMIA INNOWACJI DLA UCZELNI 2020

Już 15 lutego w Warszawie, pod patronatem Fundacji Rektorów Polskich i Przewodniczącego KRASP odbędzie się druga edycja Akademii Innowacji dla Uczelni 2020.Celem Akademii Innowacji jest zebranie w...

Read More ...

OBRAZ. WIZERUNEK. MARKETING.

Konferencja naukowa Stowarzyszenia "PRom" i Polskiego Towarzystwa RetorycznegoJuż 14-15 marca 2019 r. zapraszamy na kampus SGGW w Warszawie, gdzie odbędzie się współorganizowana przez "PRom" i PTR Konferencja...

Read More ...

OLEKSANDR ZAKHARCHUK - GWIAZDĄ MARKETINGU 2019!

Z wielką radością przekazujemy informację, że tytuł Gwiazdy Marketingu / Marketing Star 2019 zdobył Członek Zarządu Stowarzyszenia PRom ds. internacjonalizacji! Oleksandr odpowiada za kwestie...

Read More ...

DZIAŁ PROMOCJI I INFORMACJI UMK W TORUNIU - LAUREATEM WYRÓŻNIENIA IM. RED. TOMASZA TRZCIŃSKIEGO

Dział Promocji i Informacji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu został laureatem wyróżnienia im. red. Tomasza Trzcińskiego za najlepszą politykę informacyjną. Nagrodę przyznawaną przez...

Read More ...

ZAPROSZENIE NA KONFERENCJĘ "STUDENCI ZAGRANICZNI W POLSCE 2019"

Znakomici mówcy, ciekawy program, unikalne miejsce - to najkrótsza charakterystyka konferencji "Studenci zagraniczni w Polsce 2019", która odbędzie się 17-18 stycznia 2019 roku w...

Read More ...

POLSKIE UCZELNIE W ŚWIATOWEJ PERSPEKTYWIE

Możliwości stworzone przez ustawę 2.0 do zwiększenia międzynarodowej postrzegalności (visibility) polskich uczelni i poprawy ich pozycji to główny temat konferencji "Polskie uczelnie w światowej...

Read More ...

SPOTKANIE REKTORÓW SZKÓŁ POLSKICH W WARSZAWIE

30 września 2018 r. na zaproszenie Wiceprezesa Rady Ministrów, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosława Gowina odbyło się w Warszawie Spotkanie Rektorów Szkół Polskich oraz środowiska...

Read More ...

EDU IT TRENDS - KIERUNKI ROZWOJU TECHNOLOGII DLA UCZELNI WYŻSZYCH

Odpowiedni poziom innowacyjności uczelni jest niezwykle istotnym wskaźnikiem w rankingach. Jest to również ważny element w procesie pozyskiwania studentów. Wizerunek uczelni budowany jest poprzez...

Read More ...

„DZIEŃ INTERNACJONALIZACJI” NA UNIWERSYTECIE EKONOMICZNYM W KATOWICACH

Drodzy PRomowicze,w środę 20 czerwca 2018 r. na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach po raz kolejny odbędzie się „Dzień Internacjonalizacji” - cykliczne wydarzenie, którego głównym celem jest...

Read More ...

KSIĄŻKA DLA RZECZNIKÓW AUTORSTWA CZŁONKÓW PROM-U

  Rzecznik prasowy – oczekiwania i możliwości. Perspektywa teoretyczna i praktyczna, książka pod redakcją Beaty Czechowskiej-Derkacz i Marka Zimnaka jest adresowana do studentów, adeptów działów...

Read More ...

AKTUALNOŚCI

Konferencja "Cyfrowe Horyzonty" "Cyfrowe Horyzonty" odbędą się 20 września 2024 roku w Hotelu Bristol w Rzeszowie. Wydarzenie to organizowane przez Akademię Górnośląską im. Wojciecha Korfantego w...

Read More ...