Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”

Wygasa

 

KONKURS 2025

Zapraszamy do udziału w tegorocznej edycji Konkursu Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, w którym nagradzamy działania komunikacyjne, informacyjne i promocyjne prowadzone przez i na rzecz uczelni w Polsce. Celem konkursu jest wspieranie i nagradzanie najlepszych, twórczych i efektywnych działań w obszarze komunikacji, praktyki i działań promocyjnych w sektorze polskiego szkolnictwa wyższego.

REGULAMIN 

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Sekretarz nagrody: Magdalena Szwajda, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Nagrody przyznawane są w następujących kategoriach: 

 

  • Media Relations – nagroda za działania dotyczące współpracy uczelni z mediami zewnętrznymi (radio, prasa, telewizja, serwisy internetowe), komunikacji z mediami lub z wykorzystaniem mediów,
  • Uczelniane media – nagroda za działania realizowane w mediach własnych uczelni (np. strony internetowe, serwisy rekrutacyjne, media drukowane i elektroniczne, radio, telewizja),
  • Nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka w kategorii nowe media – nagroda za projekty prowadzone w internecie, dotyczące mediów społecznościowych, obszarów content marketingu
    i influencer marketingu, inicjatywy z ciekawym wykorzystaniem narzędzia AI do komunikacji,
  • Popularyzacja nauki – nagroda za działania popularyzujące naukę i promujące działania popularyzujące naukę i/lub popularyzatorów nauki, 
  • Kreacja – nagroda za działania kreatywne, m.in. kreacje graficzne, materiały wideo, wydarzenia promujące uczelnię, ale także działania promujące kwestie społeczne, zdrowotne, działania charytatywne, 
  • Nagroda specjalna – nagroda dodatkowa dla szczególnie wyróżniającego się projektu, działania, wydarzenia, może być wyłoniona przez jury spośród wszystkich zgłoszonych działań. Przyznanie nagrody specjalnej jest wyłączną decyzją Kapituły. Uczestnicy konkursu nie mogą zgłosić projektu do tej kategorii. Nagrodę specjalną może dostać projekt, który nie otrzymał nagrody lub wyróżnienia w pozostałych kategoriach.

Do Konkursu mogą zostać zgłoszone projekty realizowane przez pracowników polskich uczelni wyższych. Zgłoszenia może dokonać osoba realizująca projekt lub która posiada upoważnienie zespołu projektowego do zgłoszenia i reprezentowania go w Konkursie.

 


 

HISTORIA NAGRODY...

...na początku był „promyk” - nagrody Stowarzyszenia zostały przyznane po raz pierwszy w 2011 r. podczas XVII Konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, zorganizowanej w Gdyni wspólnie z Akademią Marynarki Wojennej. 

Nagroda Stowarzyszenia „PRom” przyznawana jest corocznie za ponadprzeciętne osiągnięcia w obszarze komunikacji, praktyki i działań promocyjnych w sektorze polskiego szkolnictwa wyższego. Praca specjalisty komunikacji ma najczęściej charakter wspierający misję uczelni, zadaniowy i funkcjonalny, toteż „skromność” w opisywaniu naszej roli na uczelni wydaje się być właściwym określeniem. Ale wskazywanie i wyróżnianie tych z nas, którzy swoją pomysłowość, umiejętności zawodowe i znajomość rzeczy umieli wznieść na wyjątkowy poziom jest bardzo ważne dla całej naszej branży. Coroczna nagroda Stowarzyszenia honoruje i docenia wartość osiągnięć wyróżnionych nią osób, ma również zachęcić wszystkich pozostałych do sięgania w swojej pracy po rozwiązania oryginalne, wartościowe koncepcyjnie i przynoszące określone korzyści ich uczelniom. Nagroda wręczana jest podczas uroczystej gali w trakcie konferencji Stowarzyszenia „PRom”.

Do 2019 r. włącznie przez dziewięć edycji nagrody Stowarzyszenia nazywano „promykami”. Początkowo wręczane były w dwóch kategoriach: „promocja nauki” oraz „promocja uczelni”. Po kilku latach zmieniono kategorie i nagrody były wręczane za szeroko rozumiane działania popularyzujące naukę oraz uczelnię, czyli za promocję głównych kierunków aktywności uczelni oraz za działania w obszarze zastosowania nowych mediów - nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka. Z uwagi na trwającą pandemię w 2020 r. konkurs i gala rozdania nagród zostały zawieszone, aby w 2023 r. powrócić w zmienionej formule. Od tej pory Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” będą przyznawane w nowych kategoriach, które jeszcze lepiej oddadzą obecną, szeroką perspektywę działania uczelni w obszarze marketingu, komunikacji, PR-u. 

 

LAURECI NAGRÓD STOWARZESZENIA PR I PROMOCJI UCZELNI POLSKICH „PRom”

2024 (XI EDYCJA)

Laureaci i finaliści Nagród Stowarzyszenia „PRom” 2024

UCZELNIANE MEDIA

  • Nagroda: Kampania „Różni i Równi/Diverse and Equal” w ramach II etapu kampanii uczelnianej „Kultura Szacunku / Culture of Respect”; Gdański Uniwersytet Medyczny
  • Wyróżnienie: Portal Informacyjny Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu; Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Finalista: Czasopismo popularnonaukowe „No Limits”; Uniwersytet Śląski w Katowicach

Czytaj więcej >>>

NAGRODA IM. ANDRZEJA SOŁTYSIAKA W KATEGORII NOWE MEDIA

  • Nagroda: Polilab – kanał na YouTube; Politechnika Wrocławska
  • Wyróżnienie: Uniwersytet Warszawski; DiversiTY - kampania rekrutacyjna Wydziału Prawa i Administracji UW
  • Finalista: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu; Diversity at PUEB

Czytaj więcej >>>

POPULARYZACJA NAUKI

  • Nagroda: XXVI DOLNOŚLĄSKI FESTIWAL NAUKI 2023; Uniwersytet Wrocławski – Biuro Dolnośląskiego Festiwalu Nauki jako jednostka międzyuczelniana + 12 uczelni-organizatorów
  • Wyróżnienie:  Podcast/wideocast „Fizyka bez zamulania”; Politechnika Wrocławska
  • Finalista: Nocne Spotkania z Nauką; Politechnika Rzeszowska

Czytaj więcej >>>

KREACJA

  • Nagroda: Fenomeny - cykl filmów; Politechnika Wrocławska
  • Wyróżnienie: Politechnika Gdańska – piękna, nowoczesna i z charakterem.  Filmowy spacer po uczelni. Politechnika Gdańska
  • Finalista: Światowy Kongres Kopernikański 2023 Toruń-Kraków-Olsztyn: wspólna promocja dziedzictwa Mikołaja Kopernika; Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Czytaj więcej >>>

NAGRODA SPECJALNA

Czasopismo popularnonaukowe „No Limits”; Uniwersytet Śląski w Katowicach

Czytaj więcej >>>

Decyzją kapituły nagroda w kategorii media relations nie została w tym roku przyznana. 

Informacja o edycji znajduje się na stronie: Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” 2024

2023 (X EDYCJA)

Nagrody zostały przyznane w następujących kategoriach: 

  • Media Relations – nagroda przyznawana za działania w obszarze współpracy z mediami
  • Uczelniane media – nagroda przyznawana za działania realizowane w mediach własnych uczelni (np. strony internetowe, serwisy rekrutacyjne, media drukowane i elektroniczne, radio, telewizja)
  • Nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka w kategorii nowe media - nagroda przyznawana za działania realizowane w mediach społecznościowych, serwisach strumieniowych 
  • Popularyzacja nauki – nagroda przyznawana za działania popularyzujące naukę i promujące działania popularyzujące naukę i/lub popularyzatorów nauki 
  • Kreacja – nagroda przyznawana za działania kreatywne, m.in. wydarzenia, kreacje graficzne, wideo
  • Nagroda specjalna  – nagroda dodatkowa, może być przyznana przez jury spośród wszystkich zgłoszonych działań.

Informacja o edycji znajduje się na stronie: Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” 2023

2019 (IX EDYCJA)

Nagrodę główną w kategorii „promocja nauki i uczelni” zdobył Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie za projekt „Ekologiczne torby z banerów reklamowych #UEK #WearFair”. Wyróżnienie otrzymała Politechnika Warszawska za projekt „Zamień to w komiks! – wspieramy projekt Comixfy!”. 

Nagrodę główną w kategorii „nowe media” zdobył Uniwersytet Łódzki za projekt „Wytrop nas”, a wyróżnienie otrzymała Politechnika Warszawska za projekt „Podcast Bobotechnika wyjaśnia”.

 

2018 (VIII EDYCJA)

W kategoria „Nowe media” – nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka zwycięzca konkursu została Akademia Górniczo-Hutnicza za projekt „AGH on Tour, wyróżnienie otrzymał Uniwersytet Gdański za projekt „Poszukiwacze zaginionej Auli”

W kategorii: „Promocja aktywności uczelni zwyciężyła Politechnika Warszawska za projekt „eMaks Power Bolid”, wyróżnienie otrzymał projekt „Sukces z natury” - Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego. 

 

2017 (VII EDYCJA)

W kategoria „Nowe media” – nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka zwycięzca konkursu została Politechnika Warszawska za akcję na Snapchacie "Zabierz PW na wakacje"wyróżnienie otrzymał Uniwersytet Wrocławski za kampanię #uniwroc w serwisie Snapchat

W kategorii: „Promocja aktywności uczelni zwyciężył projekt Uniwersytetu Wrocławskiego  - kampania video "Spot_2016", wyróżnienie otrzymał Uniwersytet Łódzki za akcję "University Diversity/Uniwersytet Różnorodny".

 

2016 (VI EDYCJA) 

W kategorii „najlepszy projekt lub działanie promujące naukę/uczelnię” zwycięzcą konkursu została Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego za projekt „200 lat SGGW”. Wyróżnienie otrzymał Uniwersytet Gdańskiza projekt „Dni Mózgu 2016 w Trójmieście”.

W kategorii „działania promocyjne i komunikacyjne w obszarze nowych mediów” – nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka zwycięzcą został Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach za projekt „Nowe media jako narzędzia wspierające komunikację i internacjonalizację”. UE w Katowicach zdobył również w tej kategorii wyróżnienie za projekt „Nowe media w szkolnictwie wyższym – wymiana poglądów i doświadczeń pomiędzy uczelniami z całego świata”.

 

2015 (V EDYCJA) 

W kategorii „promocja nauki i uczelni” wygrał projekt Wyższej Szkoły Logistyki z Poznania zatytułowany „WSL dla szkół średnich”, wyróżnienie otrzymał projekt przygotowany i realizowany przez Biuro Informacji, Promocji i Rekrutacji - „Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu – Naturalny wybór”. 

W kategorii „działania promocyjne i komunikacyjne w obszarze nowych mediów” – nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka za najlepszy jury uznało projekt Akademii Leona Koźmińskiego za unikalny projekt adresowany do cudzoziemców pn. „Blog obcojęzyczny „Students in Warsaw”. Wyróżnienie przyznano Akademii Górniczo-Hutniczej za #AGH - kompleksowe działania w mediach społecznościowych popularyzujące uczelnię oraz naukę wprowadzone w życie przez służby prasowo-promocyjne. 

 

2014 (IV EDYCJA)

W kategorii „promocja nauki i uczelni” otrzymał projekt KSIĄŻKA DLA DZIECI „Psotopolis. Gigawędrówka” przygotowany i realizowany przez Centrum Promocji I Informacji z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika pod kierunkiem Kingi Nemere-Czachowskiej program „ABSOLWENT UMK”. Wyróżnienie w tej kategorii otrzymało  Biuro Informacji, Promocji i Rekrutacji Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu pod kierunkiem Doroty Sikory za projekt „Pasje-Tryptyk”.

W kategorii autorskie działania promocyjne i komunikacyjne na rzecz uczelni i/lub nauki zwycięzcą została: Pani Katarzyna Kołys z Wydziału Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej za pomysł i wdrożenie projektu „Bawimy się kryształami”. Wyróżnienia nie przyznano. 

 

2013 (III EDYCJA)

Zwycięzcą w kategorii „promocja nauki” została Szkoła Główna Handlowa za projekt „Kafeteria edukacyjna dla licealistów”, natomiast w kategorii „promocja uczelni” - Uniwersytet Wrocławski za projekt „Good to know”. Wyróżnienia w obu kategoriach przypadły Politechnice Warszawskiej za dwa projekty zrealizowane na Wydziale Inżynierii Materiałowej „Bioinżynieria dla wszystkich” i „WIM dla Tuwima”, będące cyklem interdyscyplinarnych spotkań dla dzieci. 

 

2012 (II EDYCJA)

Zwycięzcą w kategorii „promocja nauki” zostało Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu za projekt „Dzień Nauki „Medicalia”. W kategorii „promocja uczelni” zwyciężyła Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica w Pile za projekt „Propaganda sukcesu - sukces propagandy”. Wyróżnienia w obu kategoriach otrzymał Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie za projekty „Uniwersytet Dziecięcy” oraz „UEK dla Wschodu”. 

 

2011 (I EDYCJA) 

Zwycięzcą w kategorii „promocja nauki” została Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej za projekt: „CENTRUM PRASOWE SWPS”. W kategorii „promocja uczelni” zwyciężyła Wyższa Szkoła Logistyki z Poznania za projekt „Trzecia Ogólnopolska Olimpiada Logistyczna”. Wyróżnienia otrzymały Dolnośląska Szkoła Wyższa za projekt „Promocja i edukacja poprzez kulturę” oraz Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej za projekt „blogi wydziałowe”.