Nagroda
Fenomeny - cykl filmów
Politechnika Wrocławska
Zespół w składzie: Katarzyna Kroczak-Knapik, Lucyna Róg-Wolska – liderki projektu
Cykl trzech półgodzinnych filmów, które uświadamiają znaczenie badań naukowych. Wciągając widzów w narrację o trzech fenomenach – świetle, wodzie i energii – pokazano, jak – jako ludzkość – próbowaliśmy zrozumieć ich naturę, ujarzmić ją i wykorzystać do własnych celów i jak jeszcze możemy skorzystać z ich potencjału w przyszłości. W filmach opowiedziano m.in. o tym, czym jest ciemna materia, jak powstały pierwsze galaktyki, dlaczego poszukujemy wody w głębinach Ziemi i staramy się ją znaleźć w kosmosie.
Uzasadnienie Kapituły: za oryginalny i nieszablonowy scenariusz, za podjęcie tematu znaczenia badań naukowych, za profesjonalną realizację filmową, za jasny i zrozumiały przekaz, czyli mówienie o nauce w prosty i przystępny sposób.
Wyróżnienie
Politechnika Gdańska – piękna, nowoczesna i z charakterem. Filmowy spacer po uczelni.
Politechnika Gdańska
Zespół w składzie: Agnieszka Bużan-Iwaniuk – liderka projektu, Barbara Kuklińska-Nowak, Wanda Stompór, Agata Cymanowska
Film promocyjny o Politechnice Gdańskiej to filmowy spacer, a raczej „hyperlapse’owy” sprint po uczelni. Ponad 30 lokalizacji, kilkudziesięciu studentów-statystów, ujęcia od świtu do nocy, w laboratoriach, pod wodą i w powietrzu… Film promocyjny o Politechnice Gdańskiej to połączenie kilku bardzo nowatorskich sposobów realizacji zdjęć filmowych m.in. technika Hyperlapse, która daje efekt wrażenia lotu przez pomieszczenia w przyśpieszonym czasie oraz pozwala na uzyskanie efektu teleportacji bohaterów widocznych w kadrze.
Uzasadnienie Kapituły: za artystyczne podejście i innowacyjność w kreowaniu treści, za atrakcyjność formy przekazu, za wykorzystanie nieoczywistych możliwości technicznych, za dotarcie do setek tysięcy odbiorców… I to jest właśnie ten przypadek kiedy efektowność przekłada się na efektywność.
Finalista
Światowy Kongres Kopernikański 2023 Toruń-Kraków-Olsztyn: wspólna promocja dziedzictwa Mikołaja Kopernika
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Zespół w składzie: Kinga Drechny-Mucha, Mieczysław Kunz, Bartłomiej Oleszek, Michał Orłowski – liderzy projektu, pracownicy Centrum Promocji i Komunikacji UJ, Działu Promocji i Komunikacji UMK, Centrum Marketingu i Mediów UWM
Światowy Kongres Kopernikański, organizowany z okazji 550. rocznicy urodzin Mikołaja Kopernika został zainaugurowany 19 lutego w Toruniu, mieście gdzie Kopernik przyszedł na świat i dorastał. W maju obrady przeniosły się do Krakowa, gdzie studiował, a w czerwcu do Olsztyna – serca Warmii, z którą uczony związany był przez ostatnie 40 lat swojego życia. We wrześniu Kongres powrócił do Torunia, gdzie 15 września miał swój uroczysty finał. Zespoły wspólnie budowały markę ŚKK i promowały dziedzictwo Mikołaja Kopernika, utworzyły również funkcjonalny model zarządzania tym wyjątkowym projektem, tak, aby wraz z kolejnym kongresowym „krokiem” konsekwentnie przenosił się do miasta-gospodarza akcent działań marketingowych.