Dzisiaj, kiedy zaufanie staje się jedną z najcenniejszych walut społecznych i biznesowych, trzy silne środowiska - akademickie, eksperckie i branżowe - łączą siły, by wspólnie podjąć dyskusję o jego roli w komunikacji i zarządzaniu marką. Już 11 lipca 2025 roku na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego odbędzie się konferencja pt. „Odwaga w zaufaniu. O roli PR i brand managementu w organizacjach przyszłości”, organizowana przez WZIKS UJ, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” oraz Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR).
Zaufanie jako fundament relacji w świecie transformacji
Jak wynika z najnowszego Edelman Trust Barometer 2025, zaufanie społeczne nadal dryfuje w stronę mikrorelacji: najwyższym zaufaniem cieszą się „własny pracodawca” (79%), eksperci techniczni (76%) i naukowcy (75%). Z kolei poziom zaufania do rządów i mediów wciąż pozostaje niski – odpowiednio 44% i 47%. Tło tych danych stanowi narastające poczucie dezinformacji i podziałów społecznych, co sprawia, że rola public relations i zarządzania marką jako architektów zaufania staje się kluczowa.
Konferencja „Odwaga w zaufaniu” to bezpośrednia odpowiedź na te wyzwania. Ma na celu pokazanie, jak odwaga w działaniu, transparentność i odpowiedzialność komunikacyjna mogą przełożyć się na realne i trwałe relacje między organizacjami a ich otoczeniem.
Program Konferencji
10:00-12:30
Warsztaty TV oraz radiowe
13.00-13.10
Otwarcie merytorycznej części spotkania:
- prof. Jerzy Rosiński, kierownik studiów PRBM na Uniwersytecie Jagiellońskim, prodziekan ds. rozwoju
- Karolina Łuczak, prezeska PSPR, rzeczniczka prasowa Provident Polska
- Anna Kiryjow-Radzka, prezeska Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”
13.10-13.35
Z czym mierzą się PRowcy w 2025 roku?
- Karolina Łuczak, prezeska PSPR, rzeczniczka prasowa Provident Polska
13.35 - 14.05
Od dźwięku do wpływu, czyli jak mówić, by chciano nas słuchać
- Michał Zalewski (power speech), ekspert w dziedzinie zarządzania informacją, public relations i komunikacji, założyciel Dobrze Powiedziane
14.05 - 14.30
Architekci zaufania w erze niepewności
- Urszula Podraza, ekspertka komunikacji kryzysowej, wykładowczyni Uniwersytetu Jagiellońskiego
14.30 - 14.55
Zaufanie oparte na dowodach. Nauka w ekosystemie dezinformacji
- dr Dorota Sikora, Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu, członkini PRom
14.55 - 15.10
Talent czy marketing. Rola marki osobistej w twórczości artystycznej
- Paulina Michałowska, absolwentka I edycji studiów PRBM UJ
15.10 – 15:35
Siła zaufania. Jak zaufanie wpływa na konsumentów i marki
- Maciej Krzysztoszek, wiceprezes PSPR, rzecznik UNIQA Polska
15.45 - 16.30
Panel dyskusyjny: Odwaga, czy zaufanie? Jaką strategię na przyszłość obrać w niepewnych czasach? Jak komunikować? Jak budować relacje na linii PR-media-organizacja?
moderacja: Renata Poreda, wiceprezeska PSPR, rzeczniczka prasowa ASTOR
- Hubert Ciepły, rzecznik prasowy Małopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej;
- Justyna Kaczmarczyk, dziennikarka i wydawca serwisów informacyjnych Interia;
- Paweł Konieczny, dziennikarz, prezenter faktów, Grupa RMF FM,
- Agnieszka Prusaczyk, kierownik ds. komunikacji, Bahlsen Polska.
16.30 -16.40
Podsumowanie i zakończenie części merytorycznej
16.40 -17.00
Przerwa
17:00 – 18:00
Uroczyste wręczenie dyplomów I edycji studiów podyplomowych PR&BM
Wykład gradacyjny: „Jak sztuczna inteligencja może pomóc w tworzeniu więzi z klientem i wpłynąć na wzrost konwersji?”
- prof. Katarzyna Sanak-Kosmowska – wykładowczyni na kierunku PR&BM
Rejestracja
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, liczba miejsc ograniczona. Na wydarzenie obowiązuje rejestracja przez formularz znajdujący się pod adresem:
https://forms.office.com/e/rq4zxzkJAv
- Temat przewodni: Odwaga w zaufaniu. O roli PR i brand managementu w organizacjach przyszłości
- Data i miejsce: 11 lipca 2025, godz. 10:00–18:00, sala .104
- Lokalizacja: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ, Kraków
- Organizatorzy: Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, Polskie Stowarzyszenie Public Relations
Serdecznie zapraszamy do udziału w wydarzeniu. W świecie, który zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, to właśnie zaufanie staje się kompasem, który pozwala odnaleźć właściwy kierunek.