Popularyzacja w akcji! Droga do otwartości i dostępności nauki

Wygasa

 

Zapraszamy na XXXVII konferencję Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, która odbędzie się w dniach 6-8 kwietnia 2025 r. na Uniwersytecie Łódzkim. Nasza coroczna konferencja to nie tylko platforma do wymiany doświadczeń i wiedzy, ale także doskonała okazja do budowania relacji i współpracy przedstawicieli świata akademickiego oraz praktyków z zakresu public relations, promocji i komunikacji.

TEMAT KONFERENCJI:  „Popularyzacja w akcji! Droga do otwartości i dostępności nauki”

TERMIN: 6-8 kwietnia 2025

Popularyzacja nauki to rzetelne przekazywanie społeczeństwu wiedzy naukowej w prosty i zrozumiały sposób po to, by wzbudzić zainteresowanie procesami rządzącymi światem i pomóc się w nim odnaleźć. Na pierwszy rzut oka wszystko brzmi prosto, ale czy rzeczywiście takie jest?    

Podczas konferencji wspólnie zastanowimy się m.in. nad tym:

  • jak popularyzować, żeby przekaz był jasny i zrozumiały, a zarazem niosący potrzebną dawkę nauki?
  • jak identyfikować poszczególne grupy docelowe oraz dostosować do nich odpowiednie kanały przekazywania informacji?
  • w jaki sposób organizować w uczelniach pracę popularyzatorów nauki?
  • czy z pomocą popularyzatorom mogą przyjść narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji (AI)?
  • w jaki sposób łączyć naukę i sztukę, zachowując przy tym potrzebną dawkę wiedzy naukowej?

Panele dyskusyjne, prelekcje, wystąpienia popularyzatorów nauki, warsztaty, case study z uczelni, wystawy i ekspozycje Centrum Nauki i Techniki EC1 – będą tworzyły trzon konferencji, w charakterze prelegentów zapraszamy do Łodzi najlepszych polskich popularyzatorów nauki. W programie nie zabraknie również przykładów popularyzacji z UniLodz, jak również sposobów praktycznego wykorzystania narzędzi generatywnej AI w pracy popularyzatora nauki.

 

REGULAMIN 

FORMULARZ REJESTRACJI

 

 

PROGRAM

*program jest uzupełniany na bieżąco

 

Niedziela, 6 kwietnia 2025 r.

Baza dla konferencji: Centrum Szkoleniowo-Konferencyjne UŁ przy ul. Kopcińskiego 16/18 w Łodzi

Przyjazd i rejestracja uczestników, Centrum Szkoleniowo-Konferencyjne, Uniwersytet Łódzki

17:30 Walne Zebranie członków „PRom”

19:30 Kolacja, networking

 

Poniedziałek, 7 kwietnia 2025 r.

Poniedziałek 7 kwietnia 2025: Centrum Nauki i Techniki EC1 przy ul. Targowej 1/3

9:00 transport autokarowy do EC1 dla uczestników zakwaterowanych w CSK 

9:30-10:45 panel otwarcia z udziałem przedstawicieli FRSE, NAWA, UniLodz

10:45-11:00 przerwa kawowa, networking

11:00-12:00 „W 24 godziny dookoła świata: blask dnia i ciemność nocy w opowieściach o życiu na Ziemi”, wykład, prof. Krzysztof Pabis, prorektor UŁ ds. popularyzacji nauki i kształcenia

Książki Juliusza Verne’a zawsze przynosiły czytelnikom przygodę, dreszczyk podróży w nieznane oraz smak prawdziwego odkrycia. Bogactwo życia na Ziemi jest dla popularyzatora nauki fantastycznym pretekstem do opowiedzenia jednej z najbardziej fascynujących historii przygodowych, jakich może dostarczyć znany nam świat. Jednocześnie komfortowe jest sprowadzenie opowieści do blasku najpiękniejszych przykładów. Odkrywanie przed słuchaczem lub czytelnikiem piękna przynosi uśmiech i pozytywną energię, wytwarzając przy okazji silną relację między narratorem a odbiorcami. Znacznie trudniej jest poprowadzić narrację w sposób, który przyniesie odbiorcom smutek, a może nawet obrzydzenie, związane z mroczną energią podejmowanych tematów. Większość lubi komedie romantyczne, a nieliczni w ramach relaksu porwą się na dramatyczną historię bez happy endu. Tymczasem naukowe odkrycia przynoszą nam tyle samo piękna i zachwytu, co smutku i przerażenia. Nie zdradzę państwu tytułów rozdziałów naszej podróży dookoła świata, ale mam nadzieję, że odrobina tajemnicy nie zniechęci was do wysłuchania wykładu. Do zobaczenia na konferencji PROM.

Sesje równoległe 12:00-13:00

Sesja 1:

“Building Research Communications at the European University Institute (EUI): strategy, tools, stories” Lucia Giannini, Research Communications Officer,  European University Institute, Florencja

Lucia Giannini will present the ongoing ‘EUI Research Communications’ project which aims at communicating EUI research results successfully and, therefore, at enhacing the EUI’s profile as a research university. Miss Giannini will address the methods and tools currently used at the EUI for producing and disseminating research stories. She will also share some tips on what seems to work well in research storytelling at the EUI.

Sesja 2: „Popularyzatorium”

Wejdź do „Popularyzatorium”, wstąp choćby na chwilę. Może zostaniesz tutaj na dłużej. Musisz jednak trafić na dobrego przewodnika. Kogoś kto oprowadzi cię po wszystkich pomieszczeniach, podpowie gdzie masz skierować wzrok, aby naprawdę zobaczyć wszystkie szczegóły. Bez takiej zachęty możesz nawet nie zauważyć jak wiele spraw gubi się w codziennym szumie informacyjnym. Pominiesz detale, zagubisz gdzieś smaczki i ciekawostki. Chcemy żebyś zauważył, zobaczył, że o nauce można mówić z siłą i humorem. Chcemy pokazać, że można bawić się wiedzą, żonglować stylem opowiadania, zaklinać słowa i obraz, aby przykuć uwagę i zostawić w pamięci niezatarty ślad. Jeśli skorzystasz z naszego zaproszenia zostaniesz oprowadzony przez najlepszych przewodników, dla których labirynt nauki zawsze stanowi prostą ścieżkę.

  1. „Czy żyjące światy w grach umarły już na dobre?” dr Krzysztof K. Maj, AGH.
  2. „Geometria czasoprzestrzeni” dr Tomasz Miller, Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych UJ.
  3. „Zagraniczne przygody Reksia i Misia Uszatka” Oliwia Nadarzycka, Doktorantka w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych w Katedrze Filmu i Mediów Audiowizualnych UŁ
  4. dr Bartosz Filip Malinowski.
  5. „Ślad ekologiczny: Jak nasze wybory wpływają na planetę” dr Aleksandra Ziemińska-Stolarska, Wydział Inżynierii Procesowej i Ochrony Środowiska PŁ.

13:00-14:00 - obiad, networking

Sesje równoległe 14:00-15:30

Sesja 1:

„Jak wejść na kolejny poziom we współpracy między uczelniami a centrami nauki?” - sesja warsztatowa metodą World Café, limit 50 osób. Wprowadzenie dr Magdalena Kosiada-Sylburska, EC1 Łódź, prowadzenie warsztatu prof. Aneta Krzewińska z Zespołem, Katedra Metod i Technik Badań Społecznych UŁ.

Współpraca między uczelniami a centrami nauki ma ogromny potencjał – może inspirować, popularyzować wiedzę i przyczyniać się do przełomowych odkryć. Jak jednak wynieść tę współpracę na wyższy poziom?

Podczas sesji World Café przyjrzymy się najlepszym praktykom, wyzwaniom oraz nowym modelom partnerstwa między środowiskiem akademickim a centrami nauki. Zastanowimy się, jak skutecznie łączyć potencjał badawczy uczelni z interaktywną formą popularyzacji nauki.

Sesja 2:

„ GenAI - inteligencja, która angażuje(?)" – dr Dominika Kaczorowska-Spychalska, prof. UŁ, prof. Marek Majewski (Zespół ds. Generatywnej Sztucznej Inteligencji na UŁ). 

Spotkanie pozwoli zrozumieć fenomen generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) i odpowiedzieć sobie na pytanie, jak bardzo "inteligentna" jest sztuczna inteligencja. Pokażemy przykłady nieetycznego wykorzystania tej technologii, a także zastanowimy się, co to oznacza dla sektora zawodów kreatywnych. Nie pozostaniemy też obojętni wobec międzynarodowych rekomendacji dotyczących etyki wykorzystania GenAI w działaniach PR i reklamie.

„Budowa i zastosowania polskich modeli językowych na przykładzie PLLuM” – prof. Piotr Pęzik, Zespół ds. Generatywnej Sztucznej Inteligencji na UŁ.

W dobie generatywnych modeli językowych (GMJ, ang. LLM), tworzonych przez światowych gigantów technologicznych rodzi się pytanie o potrzebę tworzenia modeli dostosowanych do przetwarzania języka polskiego. Takie założenie przyświeca autorom polskiego modelu językowego PLLuM (https://pllum.org.pl). Wystąpienie krótko przybliży główne fazy tworzenia tego modelu. Przedstawione zostaną potencjalne zastosowania PLLuM jako modelu dostosowanego do generowania i przetwarzania języka polskiego ze szczególnym uwzględnieniem generowania i analizy treści w obszarze komunikacji medialnej.

15:30-17:00 zwiedzanie ekspozycji w Centrum Nauki i Techniki EC1 

19:00 - autokar z CSK UŁ do EC1

19:30-02:00 gala dinner w EC1 z wręczeniem nagród PROM 

 

Wtorek, 8 kwietnia 2025 r.

08:45-9:30 Poranek z jogą (prowadzenie Magda Janowska z UMK) - limit 20 osób

Sesje równoległe

Sesja 1: case study z uczelni – wybrane projekty z uczelni: historie sukcesu plus informacja, czy i jak projekt sprawdził się w perspektywie czasu, czy jest kontynuowany, jakie przyniósł korzyści.   

10:00- 10:30 – I case study

10:30-10:45 – dyskusja

10:45-11:15 – II case study

11:15-11:30 - dyskusja

11:30-12:00 - III case study

12:00-12:15 – dyskusja

Sesja 2:  

11:30-13:30 Sesja specjalna MNiSW: spotkanie ministerialnego zespołu ekspertów ds. krajowej strategii umiędzynarodowienia.

13:30 konferencja prasowa uczestników zespołu ekspertów.

12:15-12:45 przerwa kawowa, networking

Sesje równoległe 12:45-13:45

Sesja 1: „Konkurs Popularyzator Nauki – instrukcja obsługi i studium przypadku” 

Anna Ślązak, koordynatorka Serwisu Nauka w Polsce, dr Dagmara Bożek, Instytut Geofizyki PAN, zwyciężczyni konkursu A.D. 2023 w kategorii “Animator” 

Sesja 2: Trzecie kryterium w ewaluacji – wpływ działalności naukowej na otoczenie uczelni, dr Adam Sitarek, kierownik Centrum Badań Żydowskich na Wydziale Filozoficzno-Historycznym UŁ, pełnomocnik dziekana ds. III kryterium   

13:45-14:30 obiad w CSK UŁ

14:30-16:00 przerwa na odpoczynek, networking

16:00  wyjazd autokaru do Pałacu Biedermanna

Pałac Biedermanna

16:15-17:00 Uniwersytecka Galeria Wozownia 1/5 (przy Pałacu Biedermanna)

  • „Obecność T2b. Pramatki – kontynuacja”/oprowadzanie po wystawie: Marzena Mirewicz-Czumaczenko – artystka, Agata Dawidowicz – managerka kultury, specjalista ds. komunikacji i promocji UŁ

 Wystawa zrealizowana została w ramach projektu „Art & Science”, łączącego naukę i sztukę. Marzena Mirewicz-Czumaczenko jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych im. W. Strzemińskiego w Łodzi. Nauka jest dla artystki istotnym źródłem inspiracji, zwłaszcza badania archeologiczne i genetyczne. Wystawa stanowi kontynuację projektu dotyczącego pramatek i przedstawia obiekty rzeźbiarskie. Powstała w wyniku współpracy artystki z jednostką naukową UŁ – Biobankiem, zajmującym się zagadnieniami biologii molekularnej i genetyki.

17:00-17:30 Pałac Biedermanna (sala wykładowa na piętrze):

Prezentacja działań typu “art&science” – promocja nauki przez sztukę na UŁ:

  • „O różnorodności należy mówić i ją pokazywać, nawet jeśli nie wszystkim się to podoba”. Studiu przypadku projektu DYWERS/Bartosz Kałużny, fotograf i specjalista ds. komunikacji na UŁ

DYWERS to kilkuczęściowy projekt, w którym wiodący komponent stanowi wystawa fotografii portretowych. Prowadzący przedstawi 5 kroków do stworzenia przedsięwzięcia, które trwa przez ponad rok, angażuje społeczność akademicką, szkoły artystyczne i lokalne instytucje kultury.

  • „Projekt HIDDEN – współpraca instytucjonalna, społeczne zaangażowanie”/Maciej Andrzejewski, fotograf UŁ, Centrum Komunikacji Marki UŁ

Wystawa Hidden. Animals in the Anthrophocen stanowiła polska premierę międzynarodowego projektu fotograficznego stworzonego przez fotografów-aktywistów prozwierzęcych. Album i prezentowane na wystawie zdjęcia dotykają problemu wykorzystywania zwierząt przez ludzi w szeroko rozumianym przemyśle, ukazują skalę cierpienia i powiązania skutków tych działań z wpływem na środowisko otwierając szeroką dyskusję na tematy związane z etyką, moralnością, wyborami konsumenckimi oraz możliwościami zmian opisywanych praktyk.

  • „Badacz pod lupą artysty” – przykłady autorskich projektów instalacji artystycznych przygotowanych w ścisłej współpracy artysty i badacza na Uniwersytecie Łódzkim:
    - „Pole siłowe” Justyny Anders-Morawskiej i Joanny Szumacher
    - „Dystans nieograniczony. Eksperymentalne radio artystyczne” Natalii Kowalskiej-Elkader i Justyny Banaszczyk FQQL/Jolanta Sławińska-Ryszka, kulturoznawczyni,
    z-ca dyrektora Centrum Organizacji Wydarzeń Kulturalnych i Konferencji UŁ

17:30-18:00 „Czy młotki, piły i dłuta obejdą się bez cieśli?” Michał Gruda, koordynator inicjatywy „Nauka inspiruje” na UŁ

 Nowoczesne technologie oparte na sztucznej inteligencji (AI) stanowią wsparcie w popularyzacji nauki, ale czy same wystarczą, by stworzyć angażujące treści? Jaką rolę w tym procesie odgrywa człowiek? Rozważania praktyka.

18:00-18:30 dyskusja

18:30 kolacja „bufet szwedzki” w salach: kominkowej i kolebkowej (przy stolikach koktajlowych)

Ok. 20:00 transport autokaru do CSK UŁ

Środa, 9 kwietnia 2025 r. 

Wyjazd uczestników

Opcjonalnie: Wycieczka po Łodzi: „Śladem włókienniczej i wielokulturowej historii Łodzi “– konieczność wcześniejszego zgłoszenia (limit do 20 osób) / przewodnik Agata Dawidowicz – managerka kultury, specjalista ds. komunikacji i promocji UŁ:

  • 10:00 wyjazd z CSK UŁ;
  • 13.10 zwiedzanie Centralnego Muzeum Włókiennictwa;
  • 13.20 przejście do Ogrodów Geyera – zrewitalizowanego kompleksu pofabrycznego, w którym obecnie działają restauracje i lokale usługowe;
  • 14.30 obiad w Ogrodach Geyera (opłata we własnym zakresie);
  • 15.00 powrót do CSK lub na dworzec kolejowy (w zależności od potrzeb uczestników).

Zapraszamy do miejsca niezwykłego, jakim jest Centralne Muzeum Włókiennictwa. Jego siedzibą jest kompleks budynków, obejmujących Białą Fabrykę Ludwika Geyera – jeden z najważniejszych w Polsce zabytków architektury przemysłowej oraz Łódzki Park Kultury Miejskiej, w którym znajduje się osiem historycznych obiektów typowych dla zabudowy Łodzi w XIX i na początku XX wieku.

Pobyt w Muzeum zaczniemy od zobaczenia wystawy poświęconej Arkadiusowi – jednemu z najwybitniejszych polskich projektantów mody. Następnie można będzie zwiedzić 5 wystaw stałych, ukazujących dziedzictwo postindustrialne i wielokulturowe Łodzi – również z perspektywy jej mieszkańców, pracowników tkalni i rzemieślników.

Zwiedzanie z przewodnikiem:

Swobodne zwiedzanie dostępnych wystaw (możliwość skorzystania z audioprzewodnika)

 

NOCLEGI

Noclegi dla członkiń i członków Stowarzyszenia PRom

W ramach współpracy z Uniwersytetem Łódzkim zapewniamy pulę bezpłatnych noclegów w obiekcie Uniwersytetu Łódzkiego - Centrum Szkoleniowo - Konferencyjnym:

  • z bezpłatnego noclegu mogą skorzystać członkinie i członkowie Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” (osoby, które dołączyły do Stowarzyszenia przed 31.01.2025 i mają opłaconą składkę członkowską, co jest równoznaczne ze statusem członka zwyczajnego Stowarzyszenia „PRom”) oraz członkinie i członkowie honorowi,
  • bezpłatne miejsca noclegowe przyznawane są w pokojach dwuosobowych, w przypadku chęci skorzystania z bezpłatnej puli prosimy o zaznaczenie tego w formularzu oraz wskazanie osoby, ze stowarzyszenia, z którą chcecie dzielić pokój,
  • o przyznawaniu miejsc noclegowych decyduje kolejność zgłoszeń.
Obiekty noclegowe dla uczestniczek i uczestników konferencji
 
Dla uczestniczek i uczestników konferencji przygotowana jest specjalna oferta cenowa w hotelach:

Campanille (al. Piłsudskiego 27) https://lodz.campanile.com/pl/ 

Dystans do EC1: 14 min pieszo, 8 min tramwajem (nr 1)
Dystans do CSK: 37 min pieszo, 18 min tramwajem (z dojściem)

W terminie 6-9.04.2025 rabat 15% od stawki dnia. Rezerwacji takiej należy dokonać bezpośrednio przez recepcję hotelu pod adresem mailowym Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. podając hasło „PRom UŁ”. Za rezerwację wymagana jest również przedpłata.

 
Novotel & ibis Łódź Centrum (al. Piłsudskiego 11 / 11a) https://all.accor.com/a/pl.html 
Dystans do EC1: 17 min pieszo, 10 min tramwajem (nr 12 lub 18)
Dystans do CSK: 42 min pieszo, 22 min tramwajem (z dojściem)
W terminie 6-9.04.2025 rabat 15% od stawki dnia, 50% zniżki na usługi parkingowe, czyli 35 złotych brutto/auto/doba. Rezerwacji takiej należy dokonać bezpośrednio przez recepcję hotelu pod adresem mailowym:
IBIS:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
NOVOTEL: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
podając hasło „PRom UŁ” (tytuł wiadomości koniecznie musi zawierać hasło) . Za rezerwację wymagana jest również przedpłata.
 
Stare Kino Cinema Residence (ul. Piotrkowska 120) www.cinemahotel.pl 
Dystans do EC1: 13 min pieszo; 14 min tramwajem 
Dystans do CSK: 37 min pieszo, 25 min tramwajem (z dojściem)

- pokój 1-ososbowy ze śniadaniem 309zł 
- pokój 2-ososbowy ze śniadaniem 429zł 

Dokonywać rezerwacji można pod numerem telefonu 880 222 100, podczas rezerwacji proszę o podanie hasła: ŁÓDŹ. 

Rejestracji i opłaty w hotelu uczestniczki i uczestnicy dokonują samodzielnie. 

 

GOŚCIE, PRELEGENCI

W trakcie opracowania; kolejność alfabetyczna, lista jest uzupełniana na bieżąco.

 

Małgorzata Feusette-Czyżewska –  dyrektorka Biura Komunikacji i Promocji NAWA od lutego 2023, menadżerka kultury, wieloletnia koordynatorka kampanii społeczno-edukacyjnych ministerstwa kultury, takich jak „Ojczysty – dodaj do ulubionych”, Freedom Express czy „Pamiętaj. 23 sierpnia”. Kierowała Działem Programowym Narodowego Centrum Kultury oraz Działem Komunikacji w Europejskiej Sieci Pamięć i Solidarność. Autorka recenzji filmowych, wielbicielka dobrej literatury i kina niezależnego. Ukończyła filologię polską na Uniwersytecie Warszawskim. Pochodzi z Opola.

 

Magdalena Janowska – polonistka, dziennikarka, redaktorka. Z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu związana zawodowo od 2015 r. W Dziale Promocji i Komunikacji UMK początkowo odpowiadała za komunikację Uniwersytetu w mediach społecznościowych, a od 2020 r. kieruje pracami Sekcji Redakcyjnej. Do jej głównych zadań należy m.in. prowadzenie stron www.portal.umk.pl i www.news.ncu.eu, w tym redakcja informacji oraz artykułów popularnonaukowych, a także zarządzanie uniwersyteckimi serwisami informacyjnymi – wewnętrznymi i zewnętrznymi. Uczestniczka studiów podyplomowych „Zarządzanie szkołą wyższą” oraz kursów i szkoleń m.in. komunikacyjnych, antydyskryminacyjnych, z zakresu dostępności cyfrowej. Po godzinach instruktorka hatha jogi (2017), jogi powięziowej (2022) i onkojogi (2023), od początku swojej ścieżki związana z Domem Jogi Winnica w Toruniu.

 

Anna Kiryjow-Radzka  prezeska Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, członkini Rady Nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, specjalistka public relations i social media w Biurze Prasowym SGGW. W pracy zawodowej zajmuje się jednocześnie zadaniami z obszaru public i media relations oraz działaniami social media marketingowymi. Pasjonatka budowania rozpoznawalności i wizerunku marki, przez dostarczanie aktualnych, angażujących i dostosowanych do TG treści. Na co dzień współpracuje z naukowcami – badaczami i dydaktykami przy tworzeniu skrojonych na miarę treści, raportów i artykułów popularyzujących naukę w sposób przystępny dla przeciętnego odbiorcy (nie-naukowca). W tworzeniu i redakcji artykułów i postów koncentruje się na upraszczaniu języka (plain language).

 

Mirosław Marczewski  - dyrektor Generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, absolwent Wydziału Geologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych z zakresu integracji europejskiej. Od 1996 r. związany zawodowo z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji, początkowo w Biurze Programów PHARE i „Młodzież dla Europy”, następnie w latach 2000-2006 pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Wspólnotowego Programu „Młodzież”, a od 2006 do 2009 Zastępcy Dyrektora Generalnego i p.o. Dyrektora Generalnego FRSE. Od 2010 do maja 2016 był Dyrektorem Generalnym FRSE. Od grudnia 2023 roku został ponownie wybrany Dyrektorem Generalnym Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Mianowany w styczniu 2024 roku przez Prezesa Rady Ministrów na Przewodniczącego Komitetu Polsko-Litewskiego Funduszu Wymiany Młodzieży na czas pozostały do końca kadencji 2023-2024. Ponadto powołany w skład Zespołu Ekspertów ds. Krajowej Strategii Umiędzynarodowienia NAWA oraz w skład Rady Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży.

 

Popularyzacja w akcji! Droga do otwartości i dostępności nauki

  Zapraszamy na XXXVII konferencję Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, która...

Read More ...

Trendy. Technologie. Taktyki. Rozmowy o komunikacji w Europejskim Mieście Nauki Katowice

  Zapraszamy na XXXVI konferencję Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, która...

Read More ...

Przyszłość rekrutacji. Miasto. Region. Świat.

  Zapraszamy na jubileuszową konferencję PRom do Zielonej Góry, która w tym roku również obchodzi...

Read More ...

Jedyna stała to zmiana. Jak realizować długofalowe cele w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości?

  Za nami XXXIV Konferencja Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” pt. „Jedyna stała to...

Read More ...

PR I PROMOCJA POLSKIEJ NAUKI W GLOBALNEJ RZECZYWISTOŚCI (POST)PANDEMICZNEJ

Zapraszamy na współorganizowaną przez Akademię Pomorską w Słupsku wspólnie ze Stowarzyszeniem PR i...

Read More ...

Trendy w komunikacji uczelni. Perspektywy na przyszłość.

Konferencja nie odbyła się z uwagi na sytuację epidemiczną. KOMUNIKAT Szanowni Państwo,w związku z...

Read More ...

Uczelnie w procesie zmian. Wyzwania komunikacyjne i marketingowe

Gdańsk „Uczelnie w procesie zmian. Wyzwania komunikacyjne i marketingowe”, Uniwersytet Gdański 20...

Read More ...

PR i Marketing Uczelni 2.0

Pałac Wojanów koło Jeleniej Góry "PR i Marketing Uczelni 2.0", Uniwersytet Ekonomiczny we...

Read More ...

Współpraca z biznesem i przemysłem jako akcelerator działań marketingowych uczelni

Zagórze Śląskie "Współpraca z biznesem i przemysłem jako akcelerator działań marketingowych...

Read More ...

Trudne i nudne? Czyli jak skutecznie promować tematy naukowe, odkrycia, wynalazki, osiągnięcia, kulturę wysoką?

Słupsk "Trudne i nudne? Czyli jak skutecznie promować tematy naukowe, odkrycia, wynalazki,...

Read More ...

Czy w PR i marketingu jest miejsce na etykę?

Nałęczów "Czy w PR i marketingu jest miejsce na etykę?", Katolicki Uniwersytet Lubelski im. Jana...

Read More ...

Zrozumieć młodych i nowe media, czyli radykalnie praktyczne podejście do komunikacji uczelni

Józefów – "Zrozumieć młodych i nowe media, czyli radykalnie praktyczne podejście do komunikacji...

Read More ...

Wobec wyzwań: Uczelnie w poszukiwaniu nowych dróg komunikacji

Bronisławów – "Wobec wyzwań: Uczelnie w poszukiwaniu nowych dróg komunikacji", Uniwersytet Łódzki, 24 - 27...

Read More ...

Uczelnia na całe życie

Łochów – "Uczelnia na całe życie", Collegium Mazovia, 21 - 24 czerwca 2015 r.

Read More ...

Strategie komunikacyjne uczelni w erze cyfrowej. Warsztaty dla rzeczników i specjalistów promocji

Sandomierz – "Strategie komunikacyjne uczelni w erze cyfrowej. Warsztaty dla rzeczników i...

Read More ...

Uczelnia polska – uczelnią międzynarodową: jak budować wizerunek na rynkach zagranicznych

Słubice – "Uczelnia polska – uczelnią międzynarodową: jak budować wizerunek na rynkach...

Read More ...

Uniwersytety i nauka: antidotum na trudne czasy? Warsztaty dla służb prasowych i promocyjnych

Kraków – "Uniwersytety i  nauka: antidotum na trudne czasy? Warsztaty dla służb prasowych i...

Read More ...

Pragmatyka i etyka uczelnianego public relations. Warsztaty dla służb prasowych i promocyjnych

Toruń – "Pragmatyka i etyka uczelnianego public relations. Warsztaty dla służb prasowych i...

Read More ...

Wyzwania i rozwiązania: Strategie komunikacyjne uczelni w nadchodzącej przyszłości

Brenna – "Wyzwania i rozwiązania: Strategie komunikacyjne uczelni w nadchodzącej przyszłości",...

Read More ...

Wizerunek uczelni w warunkach silnej konkurencji

Wałbrzych-Zamek Książ – "Wizerunek uczelni w warunkach silnej konkurencji", Państwowa Wyższa...

Read More ...

Marketing uczelni w otoczeniu biznesowym. Warsztaty dla służb prasowych

Opalenica – "Marketing uczelni w otoczeniu biznesowym. Warsztaty dla służb prasowych", Uniwersytet im. Adama...

Read More ...

Polska uczelnia w kontekście międzynarodowym. Warsztaty dla służb prasowych i promocyjnych

Gdynia – "Polska uczelnia w kontekście międzynarodowym. Warsztaty dla służb prasowych i...

Read More ...

Wizerunek uczelni źródłem kosztów i przychodów. Warsztaty dla służb prasowych i promocyjnych

Kazimierz Dolny nad Wisłą – "Wizerunek uczelni źródłem kosztów i przychodów. Warsztaty dla służb...

Read More ...

Pozycjonowanie nowoczesnej uczelni. Warsztaty metod, technik i form promocji

Polańczyk nad Soliną – "Pozycjonowanie nowoczesnej uczelni. Warsztaty metod, technik i form...

Read More ...

Marka uczelni jako efekt komunikacji zewnętrznej. Warsztaty dla służb prasowych i promocyjnych uczelni

Kudowa Zdrój – "Marka uczelni jako efekt komunikacji zewnętrznej. Warsztaty dla służb prasowych i...

Read More ...

Rankingi Szkół Wyższych - szansa czy pułapka? Warsztaty dla służb prasowych i promocyjnych wyższych uczelni

Jachranka – "Rankingi Szkół Wyższych - szansa czy pułapka? Warsztaty dla służb prasowych i...

Read More ...

Nowe technologie w promocji wyższej uczelni. Warsztaty i trening praktycznych zastosowań

Wrocław-Kliczków – "Nowe technologie w promocji wyższej uczelni. Warsztaty i trening praktycznych...

Read More ...

Umiędzynarodowienie szkolnictwa wyższego a wyzwania dla PR i promocji uczelni

Białobrzegi – "Umiędzynarodowienie szkolnictwa wyższego a wyzwania dla PR i promocji uczelni",...

Read More ...

Białowieża, 2007 r.

Białowieża, Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Białymstoku, 25-28 lutego 2007 r.

Read More ...

Koszalin (Bornholm), 2006 r.

Koszalin (Bornholm), Politechnika Koszalińska, 28 czerwca – 1 lipca 2006 r. Konferencja PR w...

Read More ...

Zielona Góra, 2006 r.

2006 ZIELONA GÓRA VI Zielona Góra, Uniwersytet Zielonogórski, 1-3 lutego 2006 r. Więcej o...

Read More ...

Konferencje do 2005 roku

2005 5b. Szczecinowo, Uniwersytet w Białymstoku –warsztaty letnie5. Białystok, Uniwersytet w...

Read More ...