Słubice – "Uczelnia polska – uczelnią międzynarodową: jak budować wizerunek na rynkach zagranicznych", Uniwersytet im. Adama Mickiewicza i Uniwersytet Europejski Viadrina, 29 czerwca – 2 lipca 2014 r.
"UCZELNIA POLSKA – UCZELNIĄ MIĘDZYNARODOWĄ: JAK BUDOWAĆ WIZERUNEK NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH"
Tematem konferencji, prowadzonej głownie w formie warsztatów dedykowanych specjalistom, były techniki i metody budowania
i wzmacniania szans na międzynarodową współpracę w obszarze rekrutacji studentów cudzoziemców, uczestnictwa w istniejących programach i projektach, ale – przede wszystkim – budowania marki uczelni polskich jako uczelni międzynarodowej. Ten zestaw kompetencji wymaga biegłości nie tylko formalno-prawnej, ale głownie komunikacyjnej, wizerunkowej i marketingowej. Toteż dobór prelegentów i trenerów na konferencję służył ćwiczeniu właśnie takich umiejętności. W ramach programu konferencyjnego pojawiły się warsztaty najlepszych praktyk polskich uczelni w obszarze współpracy międzynarodowej, sposoby wykorzystywania technik public relations oraz mediów w promocji międzynarodowej marki uczelni, ćwiczenia służące rozwijaniu umiejętności szerokiego komunikowania tych cech i wartości uczelni i ośrodków akademickich, by przyciągać zainteresowanie studiami w Polsce.
Konferencja była równocześnie pierwszym wydarzeniem, w którym w charakterze partnera Stowarzyszenia PRom wzięła czynny udział organizacja skupiająca specjalistów współpracy międzynarodowej z największych polskich uczelni - IRO’s Forum.
Program
Gospodarze