Józefów – "Zrozumieć młodych i nowe media, czyli radykalnie praktyczne podejście do komunikacji uczelni", Uniwersytet Łódzki, 19 - 22 czerwca 2016 r.
Ponad 100 osób z kilkudziesięciu uczelni szkoliło się, jak w dzisiejszych czasach trafić skutecznie do pokolenia Y, aby wybrało daną szkołę wyższą. Podczas 3 dni konferencji mieli okazję uczestniczyć w wielu wykładach i warsztatach prowadzonych przez doświadczonych praktyków z różnych branż. Konferencję szkoleniową pt.: „Zrozumieć młodych i nowe media, czyli radykalnie praktyczne podejście do komunikacji uczelni” zorganizowało Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich Prom wraz z Akademią Leona Koźmińskiego w dniach 19 – 22 czerwca.
Konferencje to również forum wymiany doświadczeń pomiędzy PR-owcami i marketingowcami z różnych uczelni często konkurujących ze sobą. W czasach, kiedy do głosu doszło pokolenie millenialsów trzeba stale podnosić swoje kwalifikacje, aby być na bieżąco w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
Wśród prowadzących wykłady i warsztaty było wiele osób – praktyków ze świata mediów społecznościowych, ale i nie tylko. Nie zabrakło Rafała Masnego z „Abstrachuje.tv”, Roberta Marczaka omawiającego skuteczność landing page, Mariusza Sokołowskiego wskakującego właściwą drogę do tworzenia media relations z otoczeniem zewnętrznym.
Istotą Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich PRom jest tworzenie przyjacielskich relacji pomiędzy osobami zrzeszonymi, co wpływa na możliwość wymiany doświadczeń, merytorycznej dyskusji nie tylko podczas konferencji, jak również wzajemnej pomocy zarówno uczelni publicznych jak i niepublicznych. W 2016 roku PRom zrzesza 150 członków z biur promocji, biur karier oraz rzeczników prasowych z ponad 50 uczelni w Polsce. Ważnym działaniem PRom-u jest organizacja corocznego konkursu proMYK, polegającego na docenianiu najlepszych działań promocyjnych i PR-owych przez stowarzyszone uczelnie. Tegoroczna edycja konkursu wyłoniła trzech zwycięzców: Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach oraz Uniwersytet Gdański. Należy zauważyć , że zgłoszone projekty oceniane są nie tylko przez Zarząd Stowarzyszenia ale również przez praktyków ze środowiska PR (między innymi przez Piotra Czarnowskiego).