Zapraszamy na XXXVI konferencję Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, która odbędzie się w dniach 2-5 czerwca 2024 r. na Politechnice Śląskiej. Nasza coroczna konferencja to nie tylko platforma do wymiany doświadczeń i wiedzy, ale także doskonała okazja do budowania relacji i współpracy przedstawicieli świata akademickiego oraz praktyków z zakresu public relations, promocji i komunikacji.
TEMAT KONFERENCJI: Trendy. Technologie. Taktyki. Rozmowy o komunikacji w Europejskim Mieście Nauki Katowice
TERMIN: 2-5 czerwca 2024
Przekrojowy temat „Trendy. Technologie. Taktyki. Rozmowy o komunikacji w Europejskim Mieście Nauki Katowice” będzie determinował perspektywy i kierunek dyskusji plenarnych, paneli dyskusyjnych i zajęć skoncentrowanych na case studies.
Konferencja „PRom” to doskonała okazja, żeby:
- rozwinąć swoje kompetencje zawodowe,
- zaktualizować i rozszerzyć ekspercką wiedzę,
- zawrzeć znajomości z wyjątkowej i niepowtarzalnej branży ekspertów od komunikacji uczelnianej.
Opłata konferencyjna:
- 890 zł dla członków Stowarzyszenia PRom (członkowie, którzy dołączyli do Stowarzyszenia przed uruchomieniem rejestracji na konferencję),
- 1150 zł dla osób spoza Stowarzyszenia PRom
Opłatę konferencyjną prosimy wnieść do 27 maja 2024 r. na rachunek Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” nr: 53 1090 1102 0000 0001 3616 3966. W tytule przelewu należy wpisać: imię i nazwisko, uczelnia. W przypadku rezygnacji z udziału w konferencji po 27 maja 2024 r. opłata konferencyjna nie będzie zwracana. W przypadku rezygnacji do dnia 27 maja 2024 r. zwrotowi podlega 80% opłaty.
Noclegi
Rezerwacji noclegów można dokonywać bezpośrednio w Park Hotel Diament Katowice (na hasło PRom):
- e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- tel.: +48 32 720 00 01 / + 48 32 720 00 00
Ceny pokoi:
- pokój jednoosobowy: 260 zł brutto
- pokój dwuosobowy: 330 zł brutto
UWAGA!
- liczba pokoi jednoosobowych jest ograniczona, decyduje wyłącznie kolejność dokonywanych rezerwacji,
- rezerwacji można dokonywać od 5 kwietnia do 10 maja 2024 r.
- do 10 maja 2024 r. gwarantujemy nocleg w hotelu, po 10 maja 2024 r. można rezerwować pokoje, jednak ich dostępność będzie uzależniona od obłożenia hotelu
PROGRAM
Program będzie uzupełniany na bieżąco. Wkrótce podamy nazwiska panelistów i osób, które będą prezentować case study.
Niedziela, 2 czerwca 2024 r.
Przyjazd i rejestracja uczestników – Hotel Diament Katowice
16:00 opcjonalna wycieczka po Europejskim Mieście Nauki Katowice / TBC /
17:30 Walne Zebranie członków „PRom”
19:00 Kolacja
Poniedziałek, 3 czerwca 2024 r.
8:45 Wyjazd z Hotelu na Politechnikę Śląską
9:45 Otwarcie konferencji
Powitanie uczestników konferencji:
-
prof. dr hab. inż. Arkadiusz Mężyk – rektor Politechniki Śląskiej
-
Anna Kiryjow-Radzka – prezeska Stowarzyszenia „PRom”, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
10:00–10:30 panel otwarcia – Kreowanie wizerunku uczelni i nauki w erze cyfrowej
W panelu udział wezmą przedstawiciele uczelni oraz instytucji popularyzujących naukę.
10:30–11:00 dyskusja panelowa – Globalne aspiracje, lokalne korzenie – promocja uczelni polskich na arenie międzynarodowej
W panelu udział wezmą przedstawiciele uczelni oraz organizacji promujących umiędzynarodowienie uczelni.
- dr Dawid Kostecki – dyrektor Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej
- Mirosław Marszewski – dyrektor generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji
- Julia Łysik – Study in Poland / Fundacja Edukacyjna Perspektywy
11:00–11:30 przerwa kawowa
11:30–12:00 power speech – Sens i wartość popularyzacji nauki, Centrum Popularyzacji Nauki Politechniki Śląskiej
12:00–13:00 Centrum Przemysłu 4.0, dr hab. inż. Damian Gąsiorek, prof. Politechniki Śląskiej
13:00–15:00 obiad, zwiedzanie kampusu
15:00 Jak skutecznie zatrzymać kryzys, który rozpędza się jak kula śniegowa – case study komunikacji kryzysowej z AGH w Krakowie; Anna Żmuda-Muszyńska, Rzeczniczka prasowa, Centrum Komunikacji i Marketingu, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
15:30 Narzędzia IT wspierające skuteczną komunikację; Maciej Sysak, pełnomocnik Rektora ds. rozwoju systemów informatycznych i komunikacyjnych Uczelni, Uniwersytet Łódzki; konsorcjum Standaryzacja Rozwiązań Zarządczych dla Uczelni
16:00 Od Niebędącego do Pracownika i co dalej? Wyniki konsultacji środowiskowych określenia „niebędący nauczycielami akademickimi”,
dr hab. Katarzyna Górak-Sosnowska, Forum Administracji Akademickiej, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
16:30 powrót do Hotelu
19:00–22:00 Gala dinner – uroczysta kolacja połączona z galą wręczenia Nagród Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”
Wtorek, 4 czerwca 2024 r.
10:00–11:00 warsztaty równoległe:
-
Joga na dzień dobry; Magdalena Janowska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Łagodna praktyka jogi, w czasie której, w duchu uważności i koncentracji, będziemy dążyć do głębokiego odprężenia i rozluźnienia na wszystkich poziomach. Poprzez praktykę asan, elementy automasażu i ćwiczenia oddechowe wykonamy krok w kierunku poprawy komunikacji ze swoim ciałem, aby – odzyskując z nim kontakt – zbliżać się do stanu naturalnej równowagi i harmonii. Zajęcia są adresowane do wszystkich osób – niezależnie od ich kondycji, stanu zdrowia i wcześniejszych doświadczeń na macie.
- case study from abroad
11:05–12:05 warsztaty równoległe:
-
Joga na dzień dobry; Magdalena Janowska, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Łagodna praktyka jogi, w czasie której, w duchu uważności i koncentracji, będziemy dążyć do głębokiego odprężenia i rozluźnienia na wszystkich poziomach. Poprzez praktykę asan, elementy automasażu i ćwiczenia oddechowe wykonamy krok w kierunku poprawy komunikacji ze swoim ciałem, aby – odzyskując z nim kontakt – zbliżać się do stanu naturalnej równowagi i harmonii. Zajęcia są adresowane do wszystkich osób – niezależnie od ich kondycji, stanu zdrowia i wcześniejszych doświadczeń na macie.
- „Pięć sposobów na skuteczną komunikację treści. Analizy przypadków na Uniwersytecie Łódzkim"; dr Bartosz Kałużny / Centrum Komunikacji i PR, Uniwersytet Łódzki
12:10–12:30 przerwa kawowa
12:30–13:30 warsztaty równoległe:
- „Pięć sposobów na skuteczną komunikację treści. Analizy przypadków na Uniwersytecie Łódzkim"; dr Bartosz Kałużny / Centrum Komunikacji i PR, Uniwersytet Łódzki
- case study from abroad
13:30–14:30 rynek pracy, trendy; ta sama uczelnia, nowy szef – jak walczyć z wypaleniem zawodowym / TBC /
14:30 obiad
15:30–17:30 networking; sesja case study z uczelni, m.in.:
- Jak wydobyć naukę z medialnego podziemia? Case study podcastu Bunkier Nauki / Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
- UEKat dostępny - program wsparcia procesu kształcenia dla osób ze szczególnymi potrzebami / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
- Festiwal Różnorodności Diversity x WUM / Warszawski Uniwersytet Medyczny
- Podcasty Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie jako sposób na eksponowanie potencjału naukowego uczelni w przestrzeni internetowej
19:00 kolacja
Środa, 5 czerwca 2024 r.
Zakończenie XXXVI Konferencji Stowarzyszenia „PRom”, wyjazd uczestników.
GOŚCIE, PRELEGENCI
Kolejność alfabetyczna, lista jest uzupełniana na bieżąco.
Dr hab. Katarzyna Górak-Sosnowska, prof. SGH – prezes Forum Administracji Akademickiej (d. Stowarzyszenie Forum Dziekanatów), (współ)autorka badań i publikacji na temat administracji szkolnictwa wyższego, w tym ogólnopolskich konsultacji środowiskowych dotyczących określenia „niebędący nauczycielami akademickimi”. Zawodowo kieruje Zakładem Bliskiego Wschodu i Azji Środkowej w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie i prowadzi badania dotyczące społeczności muzułmańskich w Polsce oraz współczesnego Bliskiego Wschodu.
Magdalena Janowska – polonistka, dziennikarka, redaktorka. Z Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu związana zawodowo od 2015 r. W Dziale Promocji i Komunikacji UMK początkowo odpowiadała za komunikację Uniwersytetu w mediach społecznościowych, a od 2020 r. kieruje pracami Sekcji Redakcyjnej. Do jej głównych zadań należy m.in. prowadzenie stron www.portal.umk.pl i www.news.ncu.eu, w tym redakcja informacji oraz artykułów popularnonaukowych, a także zarządzanie uniwersyteckimi serwisami informacyjnymi – wewnętrznymi i zewnętrznymi. Uczestniczka studiów podyplomowych „Zarządzanie szkołą wyższą” oraz kursów i szkoleń m.in. komunikacyjnych, antydyskryminacyjnych, z zakresu dostępności cyfrowej. Po godzinach instruktorka hatha jogi (2017), jogi powięziowej (2022) i onkojogi (2023), od początku swojej ścieżki związana z Domem Jogi Winnica w Toruniu.
Anna Kiryjow-Radzka – prezeska Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, członkini Rady Nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, specjalistka public relations i social media w Biurze Prasowym SGGW. W pracy zawodowej zajmuje się jednocześnie zadaniami z obszaru public i media relations oraz działaniami social media marketingowymi. Pasjonatka budowania rozpoznawalności i wizerunku marki, przez dostarczanie aktualnych, angażujących i dostosowanych do TG treści. Na co dzień współpracuje z naukowcami – badaczami i dydaktykami przy tworzeniu skrojonych na miarę treści, raportów i artykułów popularyzujących naukę w sposób przystępny dla przeciętnego odbiorcy (nie-naukowca). W tworzeniu i redakcji artykułów i postów koncentruje się na upraszczaniu języka (plain language).
Anna Sydorczak – absolwentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim i nauk politycznych na Uniwersytecie Warszawskim, wcześniej związana m.in. z Polskim Radiem i organizacjami trzeciego sektora, obecnie social media manager SGH oraz realizator i montażysta podcastu SGH SGcHat.
Anna Żmuda-Muszyńska – w Akademii Górniczo-Hutniczej pracuje od 2011 roku, początkowo na stanowisku specjalistki ds. public relations, a od 2016 roku pełni obowiązki rzeczniczki prasowej uczelni. Na co dzień zajmuje się kreowaniem wizerunku AGH w mediach, inicjowaniem aktywności informacyjnej całej społeczności oraz zarządzaniem sytuacjami kryzysowymi w mediach. Doświadczenie konferansjerskie wykorzystuje prowadząc uczelniane wydarzenia typu – konferencje, eventy, spotkania z mediami. Absolwentka studiów socjologicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim i podyplomowych studiów z zakresu public relations. Inicjatorka kampanii promującej szczepienia „AGH się szczepi #UfamyNauce” zrealizowanej wspólnie z między innymi studentami AGH, wykładowcami oraz przedstawicielami różnorodnych organizacji działających w murach uczelni. Nadzoruje prace sekcji prasowej i mediów społecznościowych AGH w ramach Centrum Komunikacji i Marketingu.