Czy w PR i marketingu jest miejsce na etykę?

Nałęczów "Czy w PR i marketingu jest miejsce na etykę?", Katolicki Uniwersytet Lubelski im. Jana Pawła II, 29 stycznia - 1 lutego 2017 r.

"Czy w PR i marketingu jest miejsce na etykę?"

Wydawać by się mogło, że to pytanie retoryczne i nie mające sensu. Jednak czasy w jakich budujemy strategie PR czy marketingowe, zmuszają nas coraz częściej do zadawania sobie tego pytania.

Post prawda, przekłamanie, kryzys są to słowa, które nie tylko pojawiają się w tematach politycznych, gospodarczych czy kulturalnych. Wiele osób zajmujących się PR czy marketingiem zaczyna posługiwać się takimi technikami w celu pozyskania odbiorców uważając, że jest to wymóg dzisiejszych czasów.

Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich PRom stara się, aby każda konferencja podejmowała ważne i aktualne tematy, z którymi uczelnie muszą się zmierzyć. Dowodem uznania działań Stowarzyszenia jest stale powiększające się grono jego członków. Tegoroczną konferencję wzbogacili swoim spojrzeniem pracownicy SWPS, Collegium Civitas,…Warto zwrócić uwagę, że uczelnie już należące do PRom z każdym rokiem delegują do udziału w konferencji szersze grono pracowników biur promocji, karier czy rzeczników prasowych.

PROM

W czasie XXVIII konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich PRom, która odbyła się w Nałęczowie przy współpracy Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, została podjęta próba odpowiedzi na to pytanie. Na przestrzeni 3 dni w czasie warsztatów a także rozmów w kuluarach 80 uczestników z 30 uczelni z całej Polski, dyskutowało, rozwiązywało casy dotyczące etycznego rozwiazywania sytuacji kryzysowych pojawiających się na uczelniach czy pokazania maturzystom w sposób ciekawy (bez używania post prawdy) kierunków i wartości panujących w środowiskach akademickich.


Nie przypadkowo gospodarzem konferencji był KUL, dla którego wartości etyczne, prawda oraz kreowanie moralnych postaw od początku istnienia są wyznacznikiem funkcjonowania. Jak podkreślił prof. dr hab. Antoni Dębiński Rektor KUL, Konferencja szuka odpowiedzi na pytania jak funkcjonować w rzeczywistości, w której postprawda jest drogą do skutecznych działań.

Każda konferencja to wielki trud, który jako Stowarzyszanie razem z uczelnią-gospodarzem wkładamy w przygotowanie programu merytorycznego, doboru prelegentów. Chcemy aby każdy uczestnik znalazł temat dla siebie, rozwiązujący problem z jakim spotyka się na co dzień - kmdr por. Wojciech Mundt Prezes Stowarzyszenia PRom.

Zimowe warsztaty poprowadzili między innymi specjaliści z PCG, Media Impact Group, PRC oraz dziennikarz Jacek Mroczek.

Odpowiedzi na pytanie – tytuł udzielił Sebastian Chachołek Prezes PRC, który stwierdził, że za 20 lat nie będzie PR, ale będzie etyka.

Kolejna konferencja już w czerwcu, tym razem we współpracy z Akademią Pomorską, która odbędzie się w przepięknej Dolinie Charlloty. Mamy nadzieję na spotkanie w szerokim gronie obecnych i nowych członków Stowarzyszenia.

 
Gospodarz - Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
KUL
Patronat Konferencji:
MNiSW
KRASPPrzewodniczący Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich Prof. dr hab. inż. Jan Szmidt

Partnerstwo strategiczne:
logo mip
Agora

 

Santander

 

Partnerzy stowarzyszenia:

Centrum Efekty
Forum Akademickie2
GoldenLine

Jedyna stała to zmiana. Jak realizować długofalowe cele w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości?

  Za nami XXXIV Konferencja Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” pt. „Jedyna stała to...

Read More ...

PR I PROMOCJA POLSKIEJ NAUKI W GLOBALNEJ RZECZYWISTOŚCI (POST)PANDEMICZNEJ

Zapraszamy na współorganizowaną przez Akademię Pomorską w Słupsku wspólnie ze Stowarzyszeniem PR i...

Read More ...

Trendy w komunikacji uczelni. Perspektywy na przyszłość.

Konferencja nie odbyła się z uwagi na sytuację epidemiczną. KOMUNIKAT Szanowni Państwo,w związku z...

Read More ...

Uczelnie w procesie zmian. Wyzwania komunikacyjne i marketingowe

Gdańsk „Uczelnie w procesie zmian. Wyzwania komunikacyjne i marketingowe”, Uniwersytet Gdański 20...

Read More ...

PR i Marketing Uczelni 2.0

Pałac Wojanów koło Jeleniej Góry "PR i Marketing Uczelni 2.0", Uniwersytet Ekonomiczny we...

Read More ...

Współpraca z biznesem i przemysłem jako akcelerator działań marketingowych uczelni

Zagórze Śląskie "Współpraca z biznesem i przemysłem jako akcelerator działań marketingowych...

Read More ...

Trudne i nudne? Czyli jak skutecznie promować tematy naukowe, odkrycia, wynalazki, osiągnięcia, kulturę wysoką?

Słupsk "Trudne i nudne? Czyli jak skutecznie promować tematy naukowe, odkrycia, wynalazki,...

Read More ...

Czy w PR i marketingu jest miejsce na etykę?

Nałęczów "Czy w PR i marketingu jest miejsce na etykę?", Katolicki Uniwersytet Lubelski im. Jana...

Read More ...

Zrozumieć młodych i nowe media, czyli radykalnie praktyczne podejście do komunikacji uczelni

Józefów – "Zrozumieć młodych i nowe media, czyli radykalnie praktyczne podejście do komunikacji...

Read More ...

Wobec wyzwań: Uczelnie w poszukiwaniu nowych dróg komunikacji

Bronisławów – "Wobec wyzwań: Uczelnie w poszukiwaniu nowych dróg komunikacji", Uniwersytet Łódzki, 24 - 27...

Read More ...

Uczelnia na całe życie

Łochów – "Uczelnia na całe życie", Collegium Mazovia, 21 - 24 czerwca 2015 r.

Read More ...

Strategie komunikacyjne uczelni w erze cyfrowej. Warsztaty dla rzeczników i specjalistów promocji

Sandomierz – "Strategie komunikacyjne uczelni w erze cyfrowej. Warsztaty dla rzeczników i...

Read More ...

Uczelnia polska – uczelnią międzynarodową: jak budować wizerunek na rynkach zagranicznych

Słubice – "Uczelnia polska – uczelnią międzynarodową: jak budować wizerunek na rynkach...

Read More ...

Uniwersytety i nauka: antidotum na trudne czasy? Warsztaty dla służb prasowych i promocyjnych

Kraków – "Uniwersytety i  nauka: antidotum na trudne czasy? Warsztaty dla służb prasowych i...

Read More ...

Pragmatyka i etyka uczelnianego public relations. Warsztaty dla służb prasowych i promocyjnych

Toruń – "Pragmatyka i etyka uczelnianego public relations. Warsztaty dla służb prasowych i...

Read More ...

Wyzwania i rozwiązania: Strategie komunikacyjne uczelni w nadchodzącej przyszłości

Brenna – "Wyzwania i rozwiązania: Strategie komunikacyjne uczelni w nadchodzącej przyszłości",...

Read More ...

Wizerunek uczelni w warunkach silnej konkurencji

Wałbrzych-Zamek Książ – "Wizerunek uczelni w warunkach silnej konkurencji", Państwowa Wyższa...

Read More ...

Marketing uczelni w otoczeniu biznesowym. Warsztaty dla służb prasowych

Opalenica – "Marketing uczelni w otoczeniu biznesowym. Warsztaty dla służb prasowych", Uniwersytet im. Adama...

Read More ...

Polska uczelnia w kontekście międzynarodowym. Warsztaty dla służb prasowych i promocyjnych

Gdynia – "Polska uczelnia w kontekście międzynarodowym. Warsztaty dla służb prasowych i...

Read More ...

Wizerunek uczelni źródłem kosztów i przychodów. Warsztaty dla służb prasowych i promocyjnych

Kazimierz Dolny nad Wisłą – "Wizerunek uczelni źródłem kosztów i przychodów. Warsztaty dla służb...

Read More ...

Pozycjonowanie nowoczesnej uczelni. Warsztaty metod, technik i form promocji

Polańczyk nad Soliną – "Pozycjonowanie nowoczesnej uczelni. Warsztaty metod, technik i form...

Read More ...

Marka uczelni jako efekt komunikacji zewnętrznej. Warsztaty dla służb prasowych i promocyjnych uczelni

Kudowa Zdrój – "Marka uczelni jako efekt komunikacji zewnętrznej. Warsztaty dla służb prasowych i...

Read More ...

Rankingi Szkół Wyższych - szansa czy pułapka? Warsztaty dla służb prasowych i promocyjnych wyższych uczelni

Jachranka – "Rankingi Szkół Wyższych - szansa czy pułapka? Warsztaty dla służb prasowych i...

Read More ...

Nowe technologie w promocji wyższej uczelni. Warsztaty i trening praktycznych zastosowań

Wrocław-Kliczków – "Nowe technologie w promocji wyższej uczelni. Warsztaty i trening praktycznych...

Read More ...

Umiędzynarodowienie szkolnictwa wyższego a wyzwania dla PR i promocji uczelni

Białobrzegi – "Umiędzynarodowienie szkolnictwa wyższego a wyzwania dla PR i promocji uczelni",...

Read More ...

Białowieża, 2007 r.

Białowieża, Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Białymstoku, 25-28 lutego 2007 r.

Read More ...

Koszalin (Bornholm), 2006 r.

Koszalin (Bornholm), Politechnika Koszalińska, 28 czerwca – 1 lipca 2006 r. Konferencja PR w...

Read More ...

Zielona Góra, 2006 r.

2006 ZIELONA GÓRA VI Zielona Góra, Uniwersytet Zielonogórski, 1-3 lutego 2006 r. Więcej o...

Read More ...

Konferencje do 2005 roku

2005 5b. Szczecinowo, Uniwersytet w Białymstoku –warsztaty letnie5. Białystok, Uniwersytet w...

Read More ...