Szkolimy się!

 

Za nami XXXIV Konferencja Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” pt. „Jedyna stała to zmiana. Jak realizować długofalowe cele w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości?” PRom to ludzie! – to nieformalne hasło towarzyszy już od wielu lat konferencjom organizowanym przez Stowarzyszenie. Podobnie jak w latach ubiegłych i tym razem wybrzmiewało przez cały czas. Znajomości i relacje zbudowane podczas poprzednich spotkań sprzyjały rozmowom i dyskusjom kuluarowym umocniły się i integracji naszego środowiska, a nowi uczestnicy byli pod wrażeniem niepowtarzalnej atmosfery i wzajemnego zrozumienia. Na zakończenie wszyscy podkreślali potrzebę kolejnych wydarzeń wspierających rozwój naszych profesjonalnych kompetencji.

Konferencja była znakomitą okazją do szkolenia się, zdobywania wiedzy oraz nowych doświadczeń i umiejętności, i oczywiście do networkingu. Wszystko to dzięki wystąpieniom ekspertów zarówno z wiodących polskich ośrodków akademickich jak i zagranicznych, takich jak Brown University oraz Harvard.

Pierwszego dnia konferencji dobrymi praktykami związanymi z komunikacją uniwersytecką w erze cyfrowej podzielił się Brian E. Clarck, który kieruje komunikacją strategiczną Brown University. Następnie specjalistki i specjaliści w zakresie marketingu, budowania relacji, popularyzacji nauki, promocji, komunikacji oraz tworzenia i wykorzystania multimediów z Działu Promocji i Informacji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu opowiedzieli „krok po kroku” o pracach nad stworzeniem i prowadzeniem Portalu Informacyjnego UMK. Było to w ostatnich latach jedno z ambitniejszych zadań tego Zespołu podporządkowanych misji wzmacniania wizerunku UMK jako uczelni badawczej. Pracownicy sekcji: redakcyjnej, kreatywnej i promocyjnej podzielili się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami dotyczącymi sprawnego funkcjonowania portalu i tworzenia atrakcyjnych oraz profesjonalnych materiałów popularyzujących dokonania naukowców UMK.

Drugiego dnia Paul Andrew z Harvard University przedstawił wykład dotyczący strategii komunikacji na uczelniach badawczych. Następnie dr Beata Czechowska-Derkacz, specjalista PR, adiunkt w Instytucie Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego, podzieliła się z uczestnikami wynikami badań dotyczących sposobów komunikowania uczelni z otoczeniem w czasie pandemii. Badania zostały przygotowane we współpracy z uczelniami, które w okresie zmian spowodowanych epidemią koronawirusa musiały się zmierzyć z największym i obejmującym wszystkie obszary szkół wyższych kryzysem komunikacyjnym, a także organizacyjnym. Intersującej wnioski to coraz częstsze wykorzystywanie własnych kanałów komunikacyjnym z pomięciem zewnętrznych oraz efektywny sposób działania zespołów kryzysowych. Jak zapowiedziała dr B. Czechowska-Derkacz badania dotyczące sposobów komunikowania się uczelni z otoczeniem będą komunikowane, a wyniki publikowane m.in. w artykułach i książkach naukowych z myślą o wdrożeniu skutecznych rozwiązań w szkołach wyższych.

Ekspertka Urzędu Miasta Poznania Anna Wawdysz opowiedziała o swoich doświadczeniach związanych z współpracą samorządu z uczelniami, m.in. w zakresie promocji Poznania jako ośrodka akademickiego, realizacją programów dla młodych talentów i projektów podnoszenia jakości kształcenia. W trakcie tego wystąpienia poruszono tematy sieciowania, współpracy uczelni z samorządem, biznesem i otoczeniem społecznym. Zaprezentowane zostały dobre praktyki wychodzenia poza mury i utarte ścieżki uczelni w działaniach promocyjno-wizerunkowych.

Aktualne wyzwania związane z umiędzynarodowieniem przedstawiła dyrektor Biura Programów dla Instytucji Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej Katarzyna Aleksy, która zaprosiła do udziału w konferencjach Welcome to Poland, Students at risk oraz Studia wspólne i podwójne. Zaprezentowała także przygotowana przez NAWA publikację „Studia wspólne i podwójne. Polska i świat”, która powstała nie tylko z chęci podsumowania dotychczasowych doświadczeń dotyczących współpracy międzynarodowej uczelni w Polsce i na świecie, ale także jest próbą diagnozy, jak w bliższej i dalszej przyszłości wyglądać będą studia umożliwiające uzyskanie podwójnych lub wspólnych dyplomów. Na koniec zachęciła do udziału m.in. w programach: Partnerstwa Strategiczne z Ukrainą, Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, Wsparcia z FERS dla SW, Umiędzynarodowienie SW. 

Wydarzenie współorganizowane przez Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, którego partnerem strategicznym była NAWA – Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, odbyło się pod patronatem: KRASP – Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich„Forum Akademickiego”Polskiego Towarzystwa RetorycznegoIROs ForumPerspektyw oraz Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.  

 

Szkolimy się!

  Za nami XXXIV Konferencja Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” pt. „Jedyna stała to zmiana. Jak realizować długofalowe cele w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości?” PRom to...

Read More ...

Wybraliśmy zarząd na kadencję 2022 - 2025

  Here we go again! w trakcie konferencji w Toruniu odbyło się Walne Zgromadzenie, podczas którego przeprowadziliśmy wybory do władz Stowarzyszenia. Zarząd pełniący swoje obowiązki 2018 - 2022 otrzymał...

Read More ...

Manifest Popularyzatora Nauki - już gotowy.

  Manifest Popularyzatora Nauki określa takie kwestie, jak, m.in. to kim w Polsce jest popularyzator nauki, jakie kompetencje powinien posiadać, jakie wyzwania stoją przed popularyzatorami. Dokument wypracowali...

Read More ...

Jak realizować długofalowe cele w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości - zapraszany na konferencję!

  Zapraszamy na XXXIV Konferencję Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, pt.    „Jedyna stała to zmiana. Jak realizować długofalowe cele w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości?”,   która...

Read More ...

Digital PR robi efekt WOW, czyli jak social media uczelni tworzą jej markę

  31 marca, podczas Konferencji „Studenci Zagraniczni w Polsce 2022” sesję Stowarzyszenia PR i Promocji Polskich Uczelni „PRom” poprowadzi prezeska – Anna Kiryjow-Radzka. Do dyskusji zostali zaproszeni...

Read More ...

Uczelnie solidarne z Narodem Ukrainy

  W obliczu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę polskie uczelnie solidaryzują się z Ukrainą i reagują nie tylko na poziomie słów wsparcia dla naszych Przyjaciół wyrażonych w apelach i...

Read More ...

Kongres Nauka i Media 2022 - zaproszenie do udziału

  3 marca 2022 w Centrum Konferencyjnym Centrum Nauki Kopernik Stowarzyszenie Rzecznicy Nauki organizuje Kongres Nauka i Media 2022 - pomóż współtworzyć Manifest Popularyzatora Nauki!Zgłoszenia...

Read More ...

Akcja: covidchallenge

  Centrum Informacji Kryzysowej Centrum Badań Kosmicznych PAN wraz z firmą Planet Partners organizują akcję, której celem jest rozwiązanie problemów potrzeb służby zdrowia niezbędnych do zatrzymania epidemii...

Read More ...

Akademia Internacjonalizacji - szkolenia

  Akadamia Internacjonalizacji  zaprasza na kolejne szkolenia, tym razem online:2 kwietnia 2020 r. Różnice i komunikacja międzykulturowa - Szkolenie adresowane jest do osób, które w swojej pracy...

Read More ...

Znamy najlepszych popularyzatorów nauki 2019

  Od kilkunastu lat serwis PAP Nauka w Polsce oraz Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego organizują konkurs Popularyzator Nauki. W konkursie nagradzane są osoby, zespoły i instytucje, które nie...

Read More ...

Trudny student zagraniczny - różnice i komunikacja międzykulturowa

  Zapraszamy na kolejne z cyklu szkoleń organizowanych przez  Akademia Internacjonalizacji. Celem szkolenia jest nabycie podstawowych umiejętności pozwalających niwelować bariery komunikacyjne wynikające z...

Read More ...

MASTER OF MARKETING AND RECRUTIMENT - SZKOLENIE

Dlaczego warto wysyłać newsletter do kandydatów na studia? Co to jest mystery shopping i jak wypadają w tej kwestii polskie uczelnie? Jak social media wpływają na rekrutację zagraniczną?Na te i inne...

Read More ...

GWIAZDY UMIĘDZYNARODOWIENIA 2020 PRZYZNANE!

Już po raz trzeci zostały wręczone Nagrody Środowiskowe - Gwiazdy Umiędzynarodowienia. Nagrody przyznawane są osobom wybitnie zasłużonym w badaniach nad internacjonalizacją, w zarządzaniu procesem...

Read More ...

58 UCZELNI PODPISAŁO 17 WRZEŚNIA 2019 W KRAKOWIE DEKLARACJĘ SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI UCZELNI

Przedstawiciele uczelni zobowiązali się do upowszechniania wartości akademickich oraz popularyzowania nauki wśród społeczeństwa - podsumował minister nauki Jarosław Gowin.Na Kongresie organizowanym...

Read More ...

KONGRES SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI NAUKI 17 WRZEŚNIA 2019 R.

 Zapraszamy do udziału w Kongresie Społecznej Odpowiedzialności Nauki – Nauka dla Ciebie, który odbędzie się 16 i 17 września 2019 r. w Auditorium Maximum Uniwersytetu Jagiellońskiego w...

Read More ...

OBRAZ. WIZERUNEK. MARKETING

Podczas otwierającego konferencję panelu eksperckiego moderowanego przez dr hab. Agnieszkę Kampkę – sekretarz PTR – zaproszone panelistki dyskutowały o najbardziej aktualnych trendach w komunikacji...

Read More ...

16.05.2019 - UCZELNIA NA MIARĘ POTRZEB

Kryzys w szkolnictwie wyższym, m.in. niż demograficzny oraz rosnące wymagania rynkowe stawiają władze uczelni przed ważnymi wyzwaniami. Uczelnia musi konkurować i nadążać za zmianami i potrzebami rynku -...

Read More ...

HOW TO ATTRACT AMERICAN STUDENTS TO POLISH UNIVERSITIES?

Zapraszamy na kolejną konferencję z cyklu Direct to internationalization pt. How to attract American students to Polish universities? Konferencja jest organizowana przez NAWA oraz Polsko-Amerykańską...

Read More ...

OSTATNIE WOLNE MIEJSCA - AKADEMIA INNOWACJI DLA UCZELNI 2020

Już 15 lutego w Warszawie, pod patronatem Fundacji Rektorów Polskich i Przewodniczącego KRASP odbędzie się druga edycja Akademii Innowacji dla Uczelni 2020.Celem Akademii Innowacji jest zebranie w...

Read More ...

OBRAZ. WIZERUNEK. MARKETING.

Konferencja naukowa Stowarzyszenia "PRom" i Polskiego Towarzystwa RetorycznegoJuż 14-15 marca 2019 r. zapraszamy na kampus SGGW w Warszawie, gdzie odbędzie się współorganizowana przez "PRom" i PTR Konferencja...

Read More ...

OLEKSANDR ZAKHARCHUK - GWIAZDĄ MARKETINGU 2019!

Z wielką radością przekazujemy informację, że tytuł Gwiazdy Marketingu / Marketing Star 2019 zdobył Członek Zarządu Stowarzyszenia PRom ds. internacjonalizacji! Oleksandr odpowiada za kwestie...

Read More ...

DZIAŁ PROMOCJI I INFORMACJI UMK W TORUNIU - LAUREATEM WYRÓŻNIENIA IM. RED. TOMASZA TRZCIŃSKIEGO

Dział Promocji i Informacji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu został laureatem wyróżnienia im. red. Tomasza Trzcińskiego za najlepszą politykę informacyjną. Nagrodę przyznawaną przez...

Read More ...

ZAPROSZENIE NA KONFERENCJĘ "STUDENCI ZAGRANICZNI W POLSCE 2019"

Znakomici mówcy, ciekawy program, unikalne miejsce - to najkrótsza charakterystyka konferencji "Studenci zagraniczni w Polsce 2019", która odbędzie się 17-18 stycznia 2019 roku w...

Read More ...

POLSKIE UCZELNIE W ŚWIATOWEJ PERSPEKTYWIE

Możliwości stworzone przez ustawę 2.0 do zwiększenia międzynarodowej postrzegalności (visibility) polskich uczelni i poprawy ich pozycji to główny temat konferencji "Polskie uczelnie w światowej...

Read More ...

SPOTKANIE REKTORÓW SZKÓŁ POLSKICH W WARSZAWIE

30 września 2018 r. na zaproszenie Wiceprezesa Rady Ministrów, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosława Gowina odbyło się w Warszawie Spotkanie Rektorów Szkół Polskich oraz środowiska...

Read More ...

EDU IT TRENDS - KIERUNKI ROZWOJU TECHNOLOGII DLA UCZELNI WYŻSZYCH

Odpowiedni poziom innowacyjności uczelni jest niezwykle istotnym wskaźnikiem w rankingach. Jest to również ważny element w procesie pozyskiwania studentów. Wizerunek uczelni budowany jest poprzez...

Read More ...

„DZIEŃ INTERNACJONALIZACJI” NA UNIWERSYTECIE EKONOMICZNYM W KATOWICACH

Drodzy PRomowicze,w środę 20 czerwca 2018 r. na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach po raz kolejny odbędzie się „Dzień Internacjonalizacji” - cykliczne wydarzenie, którego głównym celem jest...

Read More ...

KSIĄŻKA DLA RZECZNIKÓW AUTORSTWA CZŁONKÓW PROM-U

  Rzecznik prasowy – oczekiwania i możliwości. Perspektywa teoretyczna i praktyczna, książka pod redakcją Beaty Czechowskiej-Derkacz i Marka Zimnaka jest adresowana do studentów, adeptów działów...

Read More ...