Nasze Stowarzyszenie to sieć ekspertów, którzy na co dzień zawodowo zaangażowani są w tworzenie dobrego wizerunku Uczelni.

 

Więcej o Stowarzyszeniu

 

Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”

 

Za nami XXXIV Konferencja Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” pt. „Jedyna stała to zmiana. Jak realizować długofalowe cele w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości?” PRom to ludzie! – to nieformalne hasło towarzyszy już od wielu lat konferencjom organizowanym przez Stowarzyszenie. Podobnie jak w latach ubiegłych i tym razem wybrzmiewało przez cały czas. Znajomości i relacje zbudowane podczas poprzednich spotkań sprzyjały rozmowom i dyskusjom kuluarowym umocniły się i integracji naszego środowiska, a nowi uczestnicy byli pod wrażeniem niepowtarzalnej atmosfery i wzajemnego zrozumienia. Na zakończenie wszyscy podkreślali potrzebę kolejnych wydarzeń wspierających rozwój naszych profesjonalnych kompetencji.

Konferencja była znakomitą okazją do szkolenia się, zdobywania wiedzy oraz nowych doświadczeń i umiejętności, i oczywiście do networkingu. Wszystko to dzięki wystąpieniom ekspertów zarówno z wiodących polskich ośrodków akademickich jak i zagranicznych, takich jak Brown University oraz Harvard.

Pierwszego dnia konferencji dobrymi praktykami związanymi z komunikacją uniwersytecką w erze cyfrowej podzielił się Brian E. Clarck, który kieruje komunikacją strategiczną Brown University. Następnie specjalistki i specjaliści w zakresie marketingu, budowania relacji, popularyzacji nauki, promocji, komunikacji oraz tworzenia i wykorzystania multimediów z Działu Promocji i Informacji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu opowiedzieli „krok po kroku” o pracach nad stworzeniem i prowadzeniem Portalu Informacyjnego UMK. Było to w ostatnich latach jedno z ambitniejszych zadań tego Zespołu podporządkowanych misji wzmacniania wizerunku UMK jako uczelni badawczej. Pracownicy sekcji: redakcyjnej, kreatywnej i promocyjnej podzielili się swoją wiedzą, doświadczeniem i pomysłami dotyczącymi sprawnego funkcjonowania portalu i tworzenia atrakcyjnych oraz profesjonalnych materiałów popularyzujących dokonania naukowców UMK.

Drugiego dnia Paul Andrew z Harvard University przedstawił wykład dotyczący strategii komunikacji na uczelniach badawczych. Następnie dr Beata Czechowska-Derkacz, specjalista PR, adiunkt w Instytucie Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Gdańskiego, podzieliła się z uczestnikami wynikami badań dotyczących sposobów komunikowania uczelni z otoczeniem w czasie pandemii. Badania zostały przygotowane we współpracy z uczelniami, które w okresie zmian spowodowanych epidemią koronawirusa musiały się zmierzyć z największym i obejmującym wszystkie obszary szkół wyższych kryzysem komunikacyjnym, a także organizacyjnym. Intersującej wnioski to coraz częstsze wykorzystywanie własnych kanałów komunikacyjnym z pomięciem zewnętrznych oraz efektywny sposób działania zespołów kryzysowych. Jak zapowiedziała dr B. Czechowska-Derkacz badania dotyczące sposobów komunikowania się uczelni z otoczeniem będą komunikowane, a wyniki publikowane m.in. w artykułach i książkach naukowych z myślą o wdrożeniu skutecznych rozwiązań w szkołach wyższych.

Ekspertka Urzędu Miasta Poznania Anna Wawdysz opowiedziała o swoich doświadczeniach związanych z współpracą samorządu z uczelniami, m.in. w zakresie promocji Poznania jako ośrodka akademickiego, realizacją programów dla młodych talentów i projektów podnoszenia jakości kształcenia. W trakcie tego wystąpienia poruszono tematy sieciowania, współpracy uczelni z samorządem, biznesem i otoczeniem społecznym. Zaprezentowane zostały dobre praktyki wychodzenia poza mury i utarte ścieżki uczelni w działaniach promocyjno-wizerunkowych.

Aktualne wyzwania związane z umiędzynarodowieniem przedstawiła dyrektor Biura Programów dla Instytucji Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej Katarzyna Aleksy, która zaprosiła do udziału w konferencjach Welcome to Poland, Students at risk oraz Studia wspólne i podwójne. Zaprezentowała także przygotowana przez NAWA publikację „Studia wspólne i podwójne. Polska i świat”, która powstała nie tylko z chęci podsumowania dotychczasowych doświadczeń dotyczących współpracy międzynarodowej uczelni w Polsce i na świecie, ale także jest próbą diagnozy, jak w bliższej i dalszej przyszłości wyglądać będą studia umożliwiające uzyskanie podwójnych lub wspólnych dyplomów. Na koniec zachęciła do udziału m.in. w programach: Partnerstwa Strategiczne z Ukrainą, Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, Wsparcia z FERS dla SW, Umiędzynarodowienie SW. 

Wydarzenie współorganizowane przez Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, którego partnerem strategicznym była NAWA – Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, odbyło się pod patronatem: KRASP – Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich„Forum Akademickiego”Polskiego Towarzystwa RetorycznegoIROs ForumPerspektyw oraz Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.  

 

AKTUALNOŚCI

Wspólnie o wyzwaniach

  Serdecznie zapraszamy na spotkanie on-line PRom, IROs i SFD – 8 września 2023 r. w godzinach 13:00-15:00 – spotkanie trójstronne naszych organizacji będzie okazją do tego, aby się wzajemnie poznać,...

Read More ...

Stowarzyszenie „PRom” i NAWA – kolejny krok we współpracy na rzecz umiędzynarodowiania polskich uczelni

  Współpraca między Narodową Agencją Wymiany Akademickiej (NAWA) a Stowarzyszeniem PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” rozwija się i przynosi kolejne korzyści dla edukacji wyższej w Polsce. NAWA...

Read More ...

„PRom”, IROs Forum i Stowarzyszenie Forum Dziekanatów – oficjalny start współpracy

  Współpraca trójstronna stwarza wiele szans i możliwości. Szefowe trzech kluczowych organizacji spotkały się w SGGW, aby rozmawiać o przyszłości branży. Spotkanie Kto? Dr hab. Katarzyna...

Read More ...

Zapraszamy na EUPRIO – 27-30 sierpnia | Wiedeń

  Na konferencji EUPRIO poznasz aktualne trendy i najlepsze praktyki międzynarodowe. Eksperci z całej Europy będą dyskutować o wyzwaniach stojących przed uniwersyteckimi biurami komunikacji w czasach...

Read More ...

Prezeska „PRom” w Kapitule Konkursu PR Wings

  Konkurs PR Wings wyłania i nagradza najbardziej efektywne, kreatywne i innowacyjne projekty z zakresu szeroko rozumianej komunikacji i public relations. Promuje profesjonalne i etyczne praktyki w tym...

Read More ...

„Przyszłość rekrutacji. Miasto. Region. Świat.” – XXXV Konferencja „PRom”

  Fascynujące warsztaty i dyskusje na konferencji były doskonałą okazją do rozwoju zawodowego i poszerzenia wiedzy blisko 100 osób związanych zawodowo z komunikowaniem i promowaniem polskich uczelni....

Read More ...